Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door meteo ten boer
Heeft er iemand enig idee waar ik dit bestand (Vantage Pro Forecast) kan vinden in de weatherlink bestanden ? ik heb bijna alles in het nederlands nu nog even de rest.

Mvg Jan
Door wsMaurik
Bedoel je een bestand met de vertalingen van de forecasts naar het nederlands?

Er zwerft op dit forum een excel file rond met daarin 60 vertalingen.
Zal hem hieraan hangen maar dit is dus niet mijn werk alle eer gaat naar de oorspronkelijke poster.

groeten,
nico
Bijlagen
(3.47 KiB) 210 keer gedownload
Door meteo ten boer
Dat zocht ik dus niet, wat ik wel zoek is het bestand die dit maakt (de vantage zelf dus naar de pc) waar worden die opgeslagen ? zodat ik ze in het nederlands kan gaan zetten. En niet nu alles in het nederlands en de forecast in het engels
Door osjohn
meteo ten boer schrijft:
Dat zocht ik dus niet, wat ik wel zoek is het bestand die dit maakt (de vantage zelf dus naar de pc) waar worden die opgeslagen ? zodat ik ze in het nederlands kan gaan zetten. En niet nu alles in het nederlands en de forecast in het engels

Die zit in de firmware van de Vantage ingebakken, zal moeilijk te veranderen zijn.

John
Door osjohn
meteo ten boer schrijft:
Heeft er iemand enig idee waar ik dit bestand (Vantage Pro Forecast) kan vinden in de weatherlink bestanden ? ik heb bijna alles in het nederlands nu nog even de rest.

Mvg Jan

Hallo Jan,

Ik wil hierover toch even terugkomen op het forecast van de vantage,

als je bij Davis de firmware ophaald van de wireless envoy2 .zip, deze moet je met een externe uploader ( niet direct met de PC ) uploaden en je unzip hem staat er een Flash.bin file in.

Open je deze Flash.bin met Totaal Commander met de opdracht van bewerken zie je de forecast in het Engels staan, en kan je hem ook veranderen.

Ik zal met Dick eens kontact opnemen of die voor mij een veranderde Flash.bin in mijn Envoy kan zetten zodat hij in het Nederlands de vooruitzichten kan tonen, niet geschoten is altijd mis.

Alleen ben ik bang dat de andere weerprogramma,s hem dan niet kunnen omzetten ???
omdat die op het Engels toegespits zijn.

Gr. John
Door meteo ten boer
Middag het is dus een heel ingewikkeld verhaal, denk dat dit even boven mijn pet gaat. Het zou mooi zijn geweest wie weet.

Gr Jan
Door tjabine
Hoi Jan,

Ik zelf gebruik gewoon een script die het bericht omzet naar mijn
nederlandse vertaling.

Gr Ron.
Door meteo ten boer
Oke en dat werkt goed neem ik aan ? zou je er iets van hierop kunnen zetten want het schijnt dat er toch meerdere mensen mee bezig zijn.
Door Doornenburg weerstation
de tekst staat in de clientrawextra.txt file. als je een php webpagina aanmaakt die deze file inleest, dan kan je het daarna vertalen. ik heb zoiets jaren geleden gemaakt, zou nu moeten kijken waar het is.
bij belangstelling zal ik dit weekend eens kijken in die oudere files.
Door Doornenburg weerstation
zie hier twee php files. blinkt niet uit in programeerstijl, is meer het idee. de files zijn al erg oud. ik gebruikte dit om van buurtstations ( met toestemming) de gegevens naast elkaar te laten zien op een pagina.
succes.

gerard
Bijlagen
(4.04 KiB) 222 keer gedownload