Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door wslangerak
De gevallen sneeuw kun je ingeven via Input daily weather > Tabblad Snow input. Voorzover ik weet moet je dat altijd handmatig ingeven, ook met een verwarmde regenmeter.
Als je bijvoorbeeld d.m.v. een icoon wilt aangeven dat het sneeuwt of onweert als je station dat niet automatisch aangeeft kun je dat doen via het tabblad "Select the main screen icon"
Door tinuz97
Maar op hoeveel moet ik de treshold dan zetten?
Nu staat er geen vinkje,en standaard waarde die er staat is nu:
3 graden sleet icon
2 graden snow icon.
En achter beide (sleet en snow) staat 0
Staat dat goed dan zo? (heb verwarming)
Door mdkleer
Eigenlijk kan je (natte) sneeuw beter bepalen door middel van de dauwpunt waarde. Maar of dit een optie is weet ik niet? (kan nu niet in WD kijken)

Ik heb namelijk ooit eens gelezen dat wanneer de dauwpunt temperatuur tussen de 0 en + 0,7 graden C staat dat de neerslag bestaat uit natte sneeuw.

Wanneer de dauwpunt temperatuur onder 0 graden C dan zal neerslag sneeuw zijn.

Groet,
Maurice
Door tinuz97
Ja die optie kan je aanvinken inderdaad.

mdkleer schrijft:
Eigenlijk kan je (natte) sneeuw beter bepalen door middel van de dauwpunt waarde. Maar of dit een optie is weet ik niet? (kan nu niet in WD kijken)

Ik heb namelijk ooit eens gelezen dat wanneer de dauwpunt temperatuur tussen de 0 en + 0,7 graden C staat dat de neerslag bestaat uit natte sneeuw.

Wanneer de dauwpunt temperatuur onder 0 graden C dan zal neerslag sneeuw zijn.

Groet,
Maurice