Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door westkapellegek
Hallo Kees en anderen,

Het veranderen van de instellingen op aanraden van kees heeft niet geholpen. Er verschijnt een waarde die om de zoveel tijd voor 1 seconde wordt vervangen door de juiste waarden.

Na wat gepruts kwam ik erachter dat in Control panel> Ws 2010-13/WS2500 in werking is.
Het volgende wordt dan herhaaldelijk gemeld:
getting aprs data from http://homepages.paradise.net.nz/lfduflou/clientraw.txt

Deze data komt overeen met de waarden in het mainscreen.

Is dit normaal en zo niet waar kan ik dit uitzetten?

mvg Niek
Door wslangerak
Niek, heb je een originele versie gedownload van de Weather-Display site???

Kijk eens bij Control panel > FTP & Connections METAR/NOAA en dan tabblad TCP/IP Client/Server.

Staat daar iets ingevuld linksonder (met name "http://homepages.paradise.net.nz/lfduflou/clientraw.txt") , staat de Client enabled-schakelaar op groen (On) en staat er een vinkje bij "The data is from over the internet"?

Als dat zo is alles weghalen, schakelaar op rood en je probleem is waarschijnlijk opgelost.

Wat er nu gebeurt is dat jouw WD zijn data haalt bij onze collega van wie de URL hierboven vermeld is....
Door westkapellegek
wslangerak schrijft:

Waarom twijfel je daar aan? Ik ben nameljk echt naar wd.com gegaan en onder downloads eerst een proef-versie gedownload, na 30 dagen heb ik ook betaald en nu laatst pas weer een nieuwe versie download.

Ook moet ik je bedanken voor het helpen want ik krijg alles weer "normaal" binnen:woohoo: . Mocht het nu nog een keer na een update gebeuren weet ik waar ik moet zoekenB)

gr Niek
Door wslangerak
westkapellegek schrijft:
wslangerak schrijft:
Waarom twijfel je daar aan? Ik ben nameljk echt naar wd.com gegaan en onder downloads eerst een proef-versie gedownload

Sorry, ik had er een smiley bij moeten zetten... :P

Nee, normaal gesproken staat bij een nieuwe download die setting niet ingesteld, althans de schakelaar staat niet aan en het vinkje staat niet aan bij "data over the internet". Vandaar.