Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door SpeedyGJ
De live weerconsole die ik in werking heb maakt ook gebruik van de testtag.php, echter wil deze niet uploaden. Waar moet ik dit instellen? Zit me rot te zoeken maar kan het niet echt vinden.

En kan WD de 10min gemiddelde uitlezen van de console? Ben namelijk niet zo weg van de realtime gemiddelde.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
Door wslangerak
Je moet eerst zorgen dat de testtags.txt in je webfiles directory staat (meestal c:\\\\wdisplay\\\\webfiles)

Dan deze instelling goed zetten:
Control panel > Web files/Web page enz. > Tabblad Webfiles setup #1 > Helemaal onderaan vinkje bij "Create and upload testtags.txt as testtags.php" zetten.

Wat 10 minuten-gemiddelde waarden betreft kent WD de volgende tags (zie ook hier):

%10minavspeedinmetric%......Average 10 minute speed in knots
%10minavspeedinkmh%.........Average 10 minute speed in kmh

%10minuteavspeedbft%........10 minute average speed, in bft number
%curdir10minutelabel%.......Current average 10 minute wind direction label (i.e NNE)
%currentavtenminutewindms%..Current average 10 minute windspeed in m/s
%highavtenminutewind%.......Highest average 10 minute windspeed in the last 12 hours (in the units you have selected)
%highavtenminutewindms%.....Highest average 10 minute windspeed in the last 12 hours, m/s
%highavtenminutewindkts%....Highest average 10 minute windspeed in the last 12 hours,knots
%highavtenminutewindkmh%....Highest average 10 minute windspeed in the last 12 hours,kmh
%highavtenminutewind24%.....Highest average 10 minute windspeed in the last 24 hours (in the units you have selected)

%10minavspeedinm/s%.........Average 10 minute speed in m/s

Je kunt deze tags onderaan de testtags.txt extra plaatsen zodat ze meegenomen worden bij het genereren van de actuele data.

Succes!