Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door mennohordijk
Voor mijn website wil ik een custom logfile maken met gegevens per minuut voor de laatste 24 uur. Deze wil ik vervolgens via FTP op mijn server plaatsen en daar verwerken in een database voor een historisch overzicht.

Op zich lukt mij dit door in Weather Display een customtextout.txt te maken en via het menu "Setup" --> "Log Files" dit te activeren en het vinkje "Append (gets longer) the custom logfile.

Daardoor ontstaat het probleem dat de customtextout.txt voor HWA niet correct is. Heeft iemand hier een andere oplossing voor?

En hoeveel regels blijft hij toevoegen aan het bestand als je "Append (gets longer) the custom logfile aanklikt? Is dat 24 uur of blijft dat oneindig doorgaan?
Door wslangerak
Je kunt een onbeperkt aantal customtext-files maken. De instructie van HWA geeft aan dat je de file customtext10.txt moet noemen.

Je kunt dus een customtext1, 2, 3 enzovoort maken die worden gegenereerd als customtextout1.txt, ...2.txt, ...3.txt enz.

V.w.b. de append-functie kun je zelf aangeven of dit 24 uur of een andere periode moet doorgaan, onder "Logged length for appended data", aan de rechterkant van het scherm.
Door mennohordijk
wslangerak schrijft:
Je kunt een onbeperkt aantal customtext-files maken. De instructie van HWA geeft aan dat je de file customtext10.txt moet noemen.

Je kunt dus een customtext1, 2, 3 enzovoort maken die worden gegenereerd als customtextout1.txt, ...2.txt, ...3.txt enz.

V.w.b. de append-functie kun je zelf aangeven of dit 24 uur of een andere periode moet doorgaan, onder "Logged length for appended data", aan de rechterkant van het scherm.

Ok, dat maakt een hoop duidelijk. Maar als ik de append-functie gebruik wordt het bestand customtext10.txt ook 24 uur lang gevuld met informatie. Of kan dat voorkomen worden?
Door wslangerak
Ja, dat klopt. Ik heb zoiets ook wel eens gehad met een file die ik 24 uur wilde laten vullen. Toen heb ik het opgelost met een Windows command-file append.cmd. Je laat dan iedere minuut de file maken (als customtextout2.txt bijvoorbeeld). De command-file ziet er zo uit:

copy customtextout2.txt+customtext2outappend.txt customtextout2-24uur.txt
move customtextout2-24uur.txt customtext2outappend.txt

Lijkt ingewikkeld, maar valt mee: je kopieert de originele file van één regel samen met de volgende van één regel (1 minuut later) naar een nieuwe file, die steeds langer wordt. Die langer wordende file zet je met het "move" command iedere keer achter de originele met de data van de laatste minuut.
De customtextout2-24uur.txt kan je dan laten uploaden naar je website.
Je kunt d.m.v. een cronjob op de server de file bijvoorbeeld om middernacht laten wissen.

Maar eerlijk gezegd vind ik dit nogal omslachtig. Kan je niet iets met de maandfile (nu 72011lg.txt), die je door middel van php stript tot alleen de laatste 24 uur?

Of, wat nog makkelijker zou moeten zijn WD een SQL-database laten vullen? Zie hiervoor Control panel > MySQL Database.
Door mennohordijk
wslangerak schrijft:
Ja, dat klopt. Ik heb zoiets ook wel eens gehad met een file die ik 24 uur wilde laten vullen. Toen heb ik het opgelost met een Windows command-file append.cmd. Je laat dan iedere minuut de file maken (als customtextout2.txt bijvoorbeeld). De command-file ziet er zo uit:

copy customtextout2.txt+customtext2outappend.txt customtextout2-24uur.txt
move customtextout2-24uur.txt customtext2outappend.txt

Lijkt ingewikkeld, maar valt mee: je kopieert de originele file van één regel samen met de volgende van één regel (1 minuut later) naar een nieuwe file, die steeds langer wordt. Die langer wordende file zet je met het "move" command iedere keer achter de originele met de data van de laatste minuut.
De customtextout2-24uur.txt kan je dan laten uploaden naar je website.
Je kunt d.m.v. een cronjob op de server de file bijvoorbeeld om middernacht laten wissen.

Maar eerlijk gezegd vind ik dit nogal omslachtig. Kan je niet iets met de maandfile (nu 72011lg.txt), die je door middel van php stript tot alleen de laatste 24 uur?

Of, wat nog makkelijker zou moeten zijn WD een SQL-database laten vullen? Zie hiervoor Control panel > MySQL Database.

Dat klinkt als een goede optie! Ik ben bang met het laten vullen van een SQL-database, dat bij een tijdelijke disconnectie met internet er gegevens verloren gaan. Verder wil ik 2 tabellen laten vullen in de database. Het lijkt erop dat de standaard SQL plugin daar geen mogelijkheden voor biedt.

Jammer dat je append niet per customfile kunt instellen. Dat was een ideale oplossing geweest. Helaas staan niet alle gegevens in de maandfile. En zal het dataverkeer aanzienlijk toenemen als ik iedere keer de maandfile ga uploaden.

De windows command-file klinkt interessant. Moet je die laten uitvoeren door Windows Scheduler? En kan je hier er dan ook ervoor zorgen dat hij maximaal 24 uur opslaat en daarna weer leeg begint?

Ik kan natuurlijk ook op de server via cronjob (wordt Windows Scheduler, want is een windows bak) ervoor zorgen dat er iedere 5 minuten een customtextout10.txt gegenereerd wordt vanuit de database. Misschien is dit nog wel de beste oplossing.

Lastige kwestie. :)
Door wslangerak
Die laatste optie lijkt voor jou inderdaad nog de beste.

Commandfiles run je inderdaad met de Windows Scheduler.