Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door dibasta
Goedemiddag,

Wat mij vanmorgen opviel is, dat Wunderground mijn regeval(tip) op 0.8 mm aangeeft en terwijl in het scherm van WD mijn regentip "normaal" op 0.7 mm staat (zoals het ook hoort) Mijn minnimale regentip is 0.7 mm.
Als je kijkt op mijn grafiek op de website staat daar ook elke keer 0.8 mm, maar dat hoort toch zeker wel 0.7 mm te zijn!!! Op Awekas en BeNeLux (netwerk) staat keurig 0.7 mm.

Is dit in Wunderunground te veranderen?? dat hij mijn tip aangeeft op 0.7 mm??

Maar ok de Max. windvlaag van vandaag (tot nu toe) staat bij Wunderground op 38.6 km/h en op WD staat 38.9 Km/h.

Hoe kan daar nu verschil in zitten??

Hoor het graag van jullie.

Groetjes,
Peter.
Door amvih
Peter,

Volgens mij maakt Wunderground de volgende berekening.

Zij gaan eerst de door jouw aangegeven waarde van mm omzetten naar inch.
Dus 0,7 mm delen door 2,56 = 0,273 inch
Omdat zij werken met tienden, wordt dit afgerond op 0,3 inch.
Deze 0,3 inch wordt dan weer omgezet in mm: 0,3 maal 2,56 = 0,768 afgerond op ééntiende dus 0,8 mm.
Lekker omslachtig, zal wel niet anders kunnen.

Als je dit doorrekent zal jouw tweede tip 1,3 mm, jouw derde 2,0 mm en jouw vierde 2,8 mm zijn.

Volgens mij is dit niet aantepassen bij Wunderground, maar weet dat ook niet zeker.

Zoiets zal het ook zijn bij de windberekening, dus van kph naar mph en dan weer terug.

gr.
Arie
Door dibasta
amvih schrijft:
Peter,

Deze 0,3 inch wordt dan weer omgezet in mm: 0,3 maal 2,56 = 0,768 afgerond op ééntiende dus 0,8 mm.

Als je dit doorrekent zal jouw tweede tip 1,3 mm, jouw derde 2,0 mm en jouw vierde 2,8 mm zijn.

Volgens mij is dit niet aantepassen bij Wunderground, maar weet dat ook niet zeker.

Zoiets zal het ook zijn bij de windberekening, dus van kph naar mph en dan weer terug.

gr.
Arie

Oke, dat zal misschien de oorzaak/oplossing zijn ! maar.... als het nu op een dag niet meer dan 1.4 mm regent (volgens WD) dus 2 x een tip van 0.7 mm, dan geeft de grafiek dus 1.3 mm aan, dus te weinig?? dus dat zou betekenen dat het op het eind van de week verschil zit in de grafieken en WD !! toch?? m.a.w.: zou het in 7 dagen elke dag 1.4 mm regenen met een tip van 0.7 mm volgens WD dan kom je uit op 9.8 mm!! Maar op de grafieken zou dan 7 dagen x 1.3 mm (volgens WU) 9.1 mm regen zijn gevallen?? hmmm:blink: vreemde zaak???

Gr,
Peter.
Door dibasta
dibasta schrijft:
amvih schrijft:
Peter,

gr.
Arie

Oke, dat zal misschien de oorzaak/oplossing zijn ! maar.... als het nu op een dag niet meer dan 1.4 mm regent (volgens WD) dus 2 x een tip van 0.7 mm, dan geeft de grafiek dus 1.3 mm aan, dus te weinig?? dus dat zou betekenen dat het op het eind van de week verschil zit in de grafieken en WD !! toch?? m.a.w.: zou het in 7 dagen elke dag 1.4 mm regenen met een tip van 0.7 mm volgens WD dan kom je uit op 9.8 mm!! Maar op de grafieken zou dan 7 dagen x 1.3 mm (volgens WU) 9.1 mm regen zijn gevallen?? hmmm:blink: vreemde zaak???

Gr,
Peter.

Iemand anders misschien nog suggestie's??
Groetjes,
Peter.
Door dibasta
Hallo,

Heeft niemand een idee hoe het nu zit??
afgezien de suggestie van Arie?
Kan uiteraard ook zo zijn dat dat het zo is natuurlijk, maar was benieuwd of er misschien nog meer optie's zijn of waren.

Groetjes,
Peter.