Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Keesb
Hallo mensen,
De dagelijkse minimum- en maximumwaarden, alsmede de regenhoeveelheid wordt bij mij niet om middernacht ge-reset. Ondanks dat dit overal wel aangevinkt staat.
De regencurve in het beginscherm van WD wordt bij het openen van het programma op de huidige waarde van vandaag gezet.
Heeft het bv gister 10 mm geregend en vandaag tot nu toe 2 mm., dan springt de regengrafiek bij het openen van het programma van 10 mm naar 2 mm.
En dus niet om middernacht naar 0 mm en dan in de loop van de dag weer naar 2 mm.
Ik gebruik de nieuwste versie van het programma.
Is dit een bug? Dit verschijnsel treedt op sinds de laatste paar updates.
Wat kan ik hier aan doen?

Alvast bedankt!

Kees
Door Nico
Beste Kees.

Bij mij gaat het resetten prima, 0m 00:000 uur en mijn WD versie is 10.37R build 01 en geen probleem. Misschien staat er ergens iets niet goed, er is genoeg over dit onderwerp te vinden onder de categorie: Software; Weather Display.

Succes groet
Nico
Door Keesb
Hallo Nico,

Het is kennelijk al een probleem dat al een hele poos speelt.
Ik heb nu een oudere versie gedownload van het programma, en ik ben benieuwd of de reset om middernacht (mijn PC staat dan uit) plaats vindt.
Ik zal dat morgenochtend wel even melden.

Kees
Door teesee64
Keesb schrijft:
Hallo Nico,

Het is kennelijk al een probleem dat al een hele poos speelt.
Ik heb nu een oudere versie gedownload van het programma, en ik ben benieuwd of de reset om middernacht (mijn PC staat dan uit) plaats vindt.
Ik zal dat morgenochtend wel even melden.

Kees

Als je PC uitstaat zal hij ook niets kunnen resetten volgens mij ;-)

Groet,
Theo
Door Snarf2000
Als de console van het weerstation geen data opslag heeft, zal hij natuurlijk van 10 naar 2 springen.
Heeft jou Console wel een dataopslag (datalogger) dan zal WD eerst de data uit de logger halen, en daarna verder gaan met meten.
Je grafieken blijven dan compleet.
De console blijft dus data registreren EN opslaan !

Als jou PC 's nachts uitstaat en je hebt geen logger, zal je dus ook een "gat"in je data grafiek hebben.

Wat is jou merk en type weerstation?

Frans
Door Keesb
Hallo Frans,

Ik heb een Vantage Pro2, bekabeld, met IP datalogger. Daar ligt het dus niet aan. Een aantal versies terug van WD werd er wel correct ge-reset om middernacht, en ook toen stond de PC uit.
Ik heb nu een vorige versie van WD ge-installeerd en ben benieuwd hoe het morgen is.

Kees
Door Snarf2000
Mocht het vanacht/morgen nog fout gaan, wil je dan een screenshot van je WD grafiek hier neer zetten?
Misschien kunnen we er dan meer uithalen.

Frans
Door Keesb
Heren,

Vanmorgen was er niks te resetten, het heeft nl. gister niet geregend.
Het wachten is nu op regen.

Kees
Door Keesb
Eergister heb ik de FTP-schakelaar op OFF gezet. Ik upload mijn weergegevens niet.
Vanaf dat moment worden alle minimum en maximumwaarden, alsook de dagelijkse hoeveelheid regen netjes om middernacht gereset.

Waarvan akte!

Kees