Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door hfenten
Ik heb een Nexus/TFA weetstation met draadloze verbinding. Nu leest mijn apparaat 14 0 uit terwijl in in de software op het scherm van WD 16 0 in beeld krijg. De iroxdata geeft 14 0 aan. Waar kan dit aan liggen ?
Door hfenten
Hoi Frans,

Weet jij misschien ook dat de windchil dezelfde temperatuur aangeeft als de buiten temperaruur in WD. Op mijn scherm zit daar een verschil in. In de irox data zie ik de goede waarden. Enig idee hoe dit kan?
Door Snarf2000
De Windchill berekenen heeft alleen zin bij temperaturen tussen +2 en -42 graden Celsius (of tussen ca. +35 en -45 Fahrenheit) bij windsnelheden tussen 2 en 20 m/s.

Heb je daar wat aan?
Door nolversteeg
Hallo Hfenten,

Code: Selecteer alles
<?php

include ("openweerdata1.php");
 $chillfactors = round((13.12 + (0.6215* $outsideTemp) -11.37 * pow(($wind10Avg),0.16)+(0.3965 *$outsideTemp)* pow(($wind10Avg),0.16)),2);

if($outsideTemp <= -64 ){
      echo  "  Temp te laag voor berekening"; //geen berekening
}

elseif($outsideTemp >= 15){
      echo  "  Temp te hoog voor berekening"; //geen berekening
}
   elseif($wind10Avg <= 4.8){
      echo  " te weinig wind voor berekening"; //geen berekening
}
   elseif($chillfactors <= -17){
      echo "  (",round($chillfactors,2),"°C  berekend) Extreem koud"; //scill factor en text
}
   elseif($chillfactors <= -0.5){
      echo  "  (", round($chillfactors,2) , "°C berekend)  Koud"; //scill factor en text
}
elseif($chillfactors <= 16.1){
      echo  "  (", round($chillfactors,2) ,"°C berekend)  Fris"; //scill factor en text
}
   else {
      echo "  (", $chillfactors,"  ","°C  berekend)"; //indien anders

}

?>

zo bereken ik de chillfactor

Nol Versteeg
Meteo Eersel.nl