Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Meteoschoonebeek
#45793
Beste Oebel

Ik heb me datalogger uit geprobeerd op weatherlink
deze geeft wel data door aan dit progamma

vriendelijke groeten
jeroen bosma
Door ws vreewijk
#45794
:blush: tja duidelijk geval van weather display ik heb ook al gekke dingen mee gemaakt met dat programma.

Word puzzelen gelukkig is je logger dan ok.

Succes gr Chris
Door reitsma1960
#45796
Meteoschoonebeek schrijft:
Beste Oebel

Ik heb me datalogger uit geprobeerd op weatherlink
deze geeft wel data door aan dit progamma

vriendelijke groeten
jeroen bosma


Hmmm, da`s vreemd. Kan ik je pc nog even overnemen?

Oebel
Door Snarf2000
#45797
En als je een backup van je instellingen terug zet?
Het heeft altijd gewerkt dus,........

Is het een probleem met WD, dan koos ik er voor om de backup van WD te raadplegen.

BV: c:\\\\wdisplay\\\\databackup\\\\databackup122011.zip
In deze zip staat wdisplay\\\\databackup\\\\wdisplayftp.reg
Dit .reg bestandje uitpakken en uitvoeren.

Hierin staan al jou WD instellingen van de dataum van de zipfile.
Als het dan nog niet werkt, is het een probleem van je PC of je logger alsnog.

Frans
Door reitsma1960
#45798
Het werkt weer.
Ik heb (op afstand dmv Teamviewer) de laatste versie van WD erop gezet en daarna instellingen weer ingevoerd.
Station type & settings waren ook weg. Dit opnieuw in nieuwste versie ingevoerd en het werkt weer.
Wat het nu precies was?............Joost mag het weten....

In ieder geval het werkt, Meteo Schoonebeek is weer online.

Oebel
Door Meteoschoonebeek
#45799
Beste collega's

Ik ben erg blij dat ik zo veel hulp en tips heb gekregen van iedereen
Zonder jullie hulp was ik er nooit uit gekomen.

Oebel erg bedankt dat je even tijd voor mij vrij kon maken en me weerstation weer aan de praat heb kunnen krijgen de software draait nu weer normaal.

met vriendelijke groeten
Jeroen Bosma
Meteoschoonebeek.
Door FotoCreatives
#48796
Hoi Collega's,

Eigenlijk heb ik precies hetzelfde probleem. Mijn netbook (Windows XP) met WD (Ver 10.73R Build 15) heeft prima gedraaid. Geen enkel probleem gehad tijdens de testperiode van twee maanden. Heb ik net van de week mijn station officieel aangemeld bij HWA, krijg ik ineens problemen. Murphy slaat weer eens genadeloos toe ;-)

Ik miste ineens data tussen 22:00 uur en 05:00 uur...dus ik de boel nagekeken en eens opnieuw opgestart...krijg ik ineens helemaal geen data meer aangeleverd van de Envoy logger.

De boel maar eens zorgvuldig gecontroleerd met Weatherlink...geen probleem...daar werkt alles prima! Dus de data wordt netjes ontvangen via de com5 poort. Steeds wanneer ik WD opstart blijft het scherm leeg van data. Na tig pogingen van rebooten en resetten, alles maar eens verwijdert en de boel opnieuw geïnstalleerd...daarmee ook de back-up files verwijdert...ai!!! Ik kan dus niet de boel terugzetten en resetten. Erg vervelend (helemaal nu ik net live ben). Wie heeft er nog ideeën en/of oplossingen.

Hartelijke groeten,
Frank Peters

meteo-loenen