Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door @rob
hallo allemaal,

Vandaag mijn TFA primus gekocht en geinstalleerd.
Zie door de bomen het bos niet meer hoe ik mijn gegevens naar de website kan uploaden.
Ben niet zo'n computer held zeg maar:ohmy:
De bedoeling is dat mijn data op deze website www.meteodenhoorn.nl/weer uitgelezen kan worden.
Is iemand bereid mij verder te helpen?

Alvast hartelijk dank!

Groeten,
Rob
Door wvdkuil
Je moet jezelf eerst wat vragen stellen en op basis daarvan ons vertellen wat je wilt:
Wil je 24 uur per dag de weergegevens opladen naar je website?
Heb je daar een pc of iets anders voor die altijd aan kan staan?
Heb je al eens iets anders met een website of een home page gedaan, dus heb je ervaring met ftp van gegevens en aanpassen van html?
Waarom wil je deze ingewikkelde Saratoga template en dat nog in combinatie met de zeer uitgebreide Weatherdisplay? [veel mogelijkheden betekent ook veel instellen]
Heb je dat allemaal al of is er nog iets "makkelijkers" mogelijk? [Niets is echt makkelijk, maar Cumulus bijvoorbeeld is toch iets eenvoudiger te begrijpen als eerste weerprogramma dan WeatherDisplay]

Sommige antwoorden op bovenstaande vragen sluiten natuurlijk sommige pakketten uit. Een Mac heeft heel andere mogelijkheden dan een Windows PC, terwijl een geïntegreerde oplossing als Meteohub ook weer nieuwe mogelijkheden biedt maar dan ook wellicht wat extra kennis vereist.

Zodra je meer weet over Wat je, Waarom, Wanneer met je weerstation wilt, zul je hier op het forum genoeg enthousiaste en deskundige hulp kunnen vinden.
Kijk eens rond op alle websites van de HWA leden en Benelux Weather Netwerk, doe ideeën en vraag dan gericht als je zelf meer weet wat je wilt.

Groeten, Wim
Door @rob
wvdkuil schrijft:
Je moet jezelf eerst wat vragen stellen en op basis daarvan ons vertellen wat je wilt:
Wil je 24 uur per dag de weergegevens opladen naar je website?
Heb je daar een pc of iets anders voor die altijd aan kan staan?
Heb je al eens iets anders met een website of een home page gedaan, dus heb je ervaring met ftp van gegevens en aanpassen van html?
Waarom wil je deze ingewikkelde Saratoga template en dat nog in combinatie met de zeer uitgebreide Weatherdisplay? [veel mogelijkheden betekent ook veel instellen]
Heb je dat allemaal al of is er nog iets "makkelijkers" mogelijk? [Niets is echt makkelijk, maar Cumulus bijvoorbeeld is toch iets eenvoudiger te begrijpen als eerste weerprogramma dan WeatherDisplay]

Sommige antwoorden op bovenstaande vragen sluiten natuurlijk sommige pakketten uit. Een Mac heeft heel andere mogelijkheden dan een Windows PC, terwijl een geïntegreerde oplossing als Meteohub ook weer nieuwe mogelijkheden biedt maar dan ook wellicht wat extra kennis vereist.

Zodra je meer weet over Wat je, Waarom, Wanneer met je weerstation wilt, zul je hier op het forum genoeg enthousiaste en deskundige hulp kunnen vinden.
Kijk eens rond op alle websites van de HWA leden en Benelux Weather Netwerk, doe ideeën en vraag dan gericht als je zelf meer weet wat je wilt.

Groeten, Wim

Hallo wim, bedankt voor je reactie!

Inderdaad is het de bedoeling om 24 uur per dag de website up to date te houden.
Het is hier mogelijk om 24 uur per dag een pc online te houden en deze draait op windows 7
Het saragtoga is mij in eerste instantie geadviseerd maar ik gebruik graag om te beginnen de meest makkelijke software. Een klein beetje ervaring met website's heb ik wel echter het moet niet te ingewikkeld worden.

groet,
Rob