Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Jebo
Is het mogelijk een eigen foto op het hoofdscherm van WD te zetten?
Er staat nu een wolkenpartij met zonnetje, linksonder in het scherm, als ik er op klik komt er een samenvatting van het huidige weer, maar wil graag een eigen foto er op.

Als het kan, hoe doe ik dat dan?
Door wslangerak
Dat is de "main screen icon", deze wordt bepaald door het huidige weertype.
Afhankelijk van welk type weerstation je hebt kan dit zijn door de UV-sensor of zelfs een gedownloade METAR van een officieel station (luchthaven).
Via "Input daily weather" en het tabblad "Main screen icon" kan je zien welke icoontjes worden gebruikt. Door op een icoon te dubbelklikken kan je je eigen icoon kiezen. Neem daarvoor echter geen grote foto, maar verklein deze eerst naar het formaat van de iconen.
Succes!
Door Snarf2000
Dat betekent volgens mij dus wel dat je voor elk icoon een nieuwe foto moet maken om het weerbeeld-icoon in WD actueel te houden.
Tenminste als je van de orginele afbeeldingen af wil.
Het houdt je van de straat.:laugh:

Frans
Door wslangerak
Ja, dat klopt Frans. Je moet er wat voor over hebben.
Overigens kan je ook een extra plaatje op je hoofdscherm zetten, los van dat icoon.
Ga daarvoor naar Setup > Adv/misc settings > tabblad Main window customize. Linksbovenaan kan je extra afbeeldingen kiezen.
Pas wel op wat je daar allemaal doet, je kan ook veel verzieken...