Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door wslangerak
Hallo!

WD is inderdaad zo uitgebreid dat het voor veel mensen te onoverzichtelijk is, ondanks pogingen om in een nieuw gemaakt scherm alle basisinstellingen te groeperen. Anderzijds heeft WD heel veel opties, die ik in andere programma's nog niet heb gezien. Denk aan de integratie van FTP, webcamsoftware, time-lapse webcamfilms, getijdeninformatie, automatische uploads naar CWOP, Awekas, WUndergound etc., onnoemelijk veel tags die overal voor ingezet kunnen worden.
Blijft natuurlijk altijd de vraag of je die opties nodig hebt. Ik gebruik er heel veel en ben een tevreden gebruiker van WD. Ieder zijn meug zullen we maar zeggen.

Heeft iemand wel eens gekeken naar het gratis Cumulus?
Zie http://sandaysoft.com/products/cumulus
Het is voor een redelijk aantal weerstations geschikt. Niet voor de Nexus, ik heb dan ook geen ervaring met het programma.
Er is zelfs (door TNet Weather) alweer een aantal PHP-scripts voor Cumulus gemaakt: http://www.tnetweather.com/cumulus.php
Misschien een tip voor mensen die graag iets nieuws willen proberen.

Groeten,
Door Eckie76
Mente schrijft:
Ik ben het met je eens, WD heeft erg veel mogelijkheden. Maar een belangrijk punt is dat er niet een Nederlandse handleiding is. Dan vraag je wel wat, aan de mensen die dit programma willen gebruiken.

En daar komt nog bij, dat WD bij mij draait onder Vista en dat draait niet echt lekker. Zie Tide installatie problemen.

Mvg Mente

In Vista verdient het aanbeveling WS Win en WD direct achter de C:\\ te installeren.

Verder vind ik het ook storend dat er nog geen NL versie is.
Sommige variabelen zijn ook onmogelijk in het NL te vertalen.
Neem bv. de temprate. -0,2 / hr. Dat wil ik vertalen naar -0,2 / afgelopen uur.
In WS Win zijn deze variabelen vrij vertaalbaar. In WD ( correct me if not ) niet.
Door wslangerak
Eckie76 schrijft:
In WS Win zijn deze variabelen vrij vertaalbaar. In WD ( correct me if not ) niet.

Ja hoor, bij mij heet 't temp. trend. (momenteel trouwens -1.8 °C/uur)
Door Mente
Ik ga weer WD opnieuw instaleren, om te zien of het ook verschil maakt.
Als ik het onder de C:\\ installeer. Het feit blijft, het het wel een programma is met ongekend veel mogelijkheden. Maar als je besturings systeem er debet aan is, dat bepaalde zaken niet goed lopen. Dan wordt het wel moeilijk vandaar, wil ik het nog weer een keer proberen.

Mvg Mente
Door wslangerak
Succes, Mente!

Inderdaad uit het WD Forum heb ik ook begrepen dat je het programma het best direct onder c:\\ kan installeren en als administrator moet laten draaien.

Verder is dit ook nog een tip:

Ga in je verkenner naar het programma WeatherD.exe, rechtsklikken, tabblad compatability en dan "use XP compatability mode" aanvinken.

Gr,
Door Mente
Kees,

Ik heb het al weer aan de praat, en tot mijn verbazing niet voor niets.
Zoals het nu werkt, heeft het nog niet gewerkt.

Had je tip ook opgevolgd mbt instelling compatability use xp comp aan gevinkt. Maar dat had ik zelf ook al, in de vorige installatie aan gepast.
Het blijkt dan dus, wanneer WD onder Program files wordt geinstalleerd dit conflicten geeft met Vista.
We gaan weer naar de volgende uitdaging.

Mvg Mente
Door Mente
Hoi Kees,

Nee nog niet maar ik wil stoeien met WD, dat wanneer ik dat al zou willen.
Ik er al iets, van af weet. Al hoewel, valt me toch mee. Je moet wel, even doorzetten. Maar dat maakt het ook wel weer leuk.

Mvg Mente