Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door fotogw
Ik gebruik inmiddels een aantal weken de met de nieuwe compiler geschreven versie van WD 10.37Pbuild94. Alles werkt volgens mij prima. Wat mij opgevallen is is dat de overdracht van de gegevens van mijn WMR100 nu véél betrouwbaarder is! Eerder nog wel eens een "flatliner" waarbij zowel de PC als het basisstation gereset/herstart moesten worden. Sinds de nieuwe versie geen enkel probleem meer:cheer:
Nog wel een klein bugje met de weergave van de "Max Solar" in de grafiek, samen met de grastemp. Allebei afzonderlijk geen probleem, maar samen gaat niet goed...
Maar even gaan opzoeken hoe ik bugs kan melden.

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl
Door wslangerak
Jullie hebben me overtuigd!

Ik draai nu ook op mijn weer-PC de nieuwe versie (37Qbuild00). Eerst maar eens even een weekje aanzien, nieuwe maand straks ... ben benieuwd!

Gr,
Door Snarf2000
En hebben jullie al de nieuwe grafiekjes gezien?
Kijk eens onder "View" > vakje "Graphs" > "Advanced graps".

Volgens mij stond die er nog niet in de vorige versie.
En er komt volgens mij nog een optie voor 3D images zoals op het tabblad "internet update" staat.:woohoo:

Afbeelding

Frans
Door gerrit32
Ik ben alleen niet zo tevreden over de grafieken op het mainscherm.
Ik ben weer terug naar mijn oude versie.

Groet,
Gerrit
Door fotogw
gerrit32 schrijft:
Ik ben alleen niet zo tevreden over de grafieken op het mainscherm.
Ik ben weer terug naar mijn oude versie.

Groet,
Gerrit

Dag Gerrit

Ik vind de nieuwe graphics juist beter, maar dat zal persoonlijk zijn. De verloopkleuren doen het goed vind ik, zeker in de Solar-grafiek die ik op de site heb staan. Bediening blijft beroerd, maar gebruiksgemak heeft Brian al vanaf het begin vergeten in te bouwen in WD;)
Maar ik denk dat de wijzigingen definitief zijn in WD, en dat de oude versie waar je naar terug bent gegaan niet in die vorm meer geupdate zal worden. De nieuwe compiler waarmee WD nu wordt gemaakt lijkt mij wel een definitieve keuze!

Groeten, Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl
Door gerrit32
De grafieken zijn een stuk kleiner dan de oude waardoor er aan beide zijden van de grafieken te veel loze ruimte is tot de randen van het venster.
Het lijkt zo dat de grafieken te klein zijn voor de ruimte binnen de vensters.
Op de lay-out van de grafieken heb ik niets aan te merken.

Groet,
Gerrit
Door reitsma1960
gerrit32 schrijft:
De grafieken zijn een stuk kleiner dan de oude waardoor er aan beide zijden van de grafieken te veel loze ruimte is tot de randen van het venster.
Het lijkt zo dat de grafieken te klein zijn voor de ruimte binnen de vensters.
Op de lay-out van de grafieken heb ik niets aan te merken.

Groet,
Gerrit

Hoi Gerrit,

De grafieken zijn simpel geheel in hoogte, breedte en grootte aan te passen.
Setup->Advanced/misc. settings->main window customise en dan aanvinken: enable/move/resize of the objects en daarnaast in zelfde scherm: klik op Save changes.
Wanneer je wijzigingen hebt aangebracht klik dan met rechts in een grafiek in het hoofdscherm. Dan opent een lange waslijst en klik dan de één na laatste aan: save changes of customisation of the mainscreen.
Wanneer je WD dan afsluit en opnieuw opstart heb je dezelfde instellingen.

Ik draai al vanaf de start van versie 10.37Q en nu de laatste build 00 zeer stabiel.

Groet,
Oebel
Door forsurh
@ Oebel,

Hoe gaat bij jou het schakelen tussen bv Weather Display en IE?

Gaat bij mij erg traag.

²Allen,

De autoscale grafieken hebben een ander uiterlijk gekregen. Is ook bekend of de voorgaande te tonen zijn?

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl
Door reitsma1960
forsurh schrijft:
@ Oebel,

Hoe gaat bij jou het schakelen tussen bv Weather Display en IE?

Gaat bij mij erg traag.

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl

Hoi Wisse,

Wat bedoel je precies met schakelen tussen WD en Internet Explorer?
Ik gebruik IE8 overigens en heb geen problemen.
Maar ik begrijp misschien niet goed wat je bedoelt.

Groet,
Oebel