Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Marcel
zal morgen eens updaten. maare die drivers die ik moet verwijderen dat zijn deze?

CP210xxUSB to UART Bridge Controller en de
Silicon Laboratories USBxpress Device.

dat ik niet de verkeerde verwijder en andere programma's ook niet meer werken.

gr,

Marcel
Door osjohn
Marcel, eerst verwijder je weatherlink en daarna kijk je of de drivers ook automatisch mee verwijdert zijn, zo niet verwijder je die alsnog.

Je moet wel eerst de Vantage loskoppelen van je computer omdat anders de drivers in gebruik zijn en ze niet verwijderd kunnen worden.

Gr. John van Os
Door Marcel
ja dat gaat lukken, maar het gaat dus om de genoemde drivers. als ik daar een bevestiging van krijg durf ik ze pas te verwijderen om een te voorkomen dat andere programma's niet meer draaien.

Marcel
Door Marcel
okkee, nou heb de bewuste drivers verwijderd, ga nu de nieuwe versie van weatherlink downloaden.

Zal mij benieuwen.

Marcel

edit

Niet dus, net geinstalleerd en als ik op de "browse de data"button klik komt weer de melding "Weatherlink werkt niet meer. er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten.

en wordt vervolgens afgesloten.

en nu?

Marcel
Door Marcel
ik snap dus gewoon niet waarom er helemaal geen com port gevonden kan worden,
In WD is er no communication en in WL wordt de data wel gedownload, maar krijg ik de foutmelding zoals hierboven omschreven.

marcel
Door osjohn
Marcel, je schrijft hier over twee verschillende poorten, de USB en de Compoort.

Waar mee is de Vantage mee gekoppelt aan de computer, USB of Compoort.

John
Door Marcel
usb is toch het kabeltje wat van de VP2 naar de laptop?!

Als ik bij communications port op usb zet download ie de data wel, maar wordt het programma afgesloten, zet ik hem op serial ( waar ie overigens altijd op gedraaid heeft) dan is er komt de melding dat de comport niet gevonden kan worden.

Overigens had ik volgens mij alles van de pc verwijderd.

marcel
Door osjohn
Is het een platte USB stekker, of een ovale met negen pinnetjes of gaatjes in de stekker ??

John