Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door kees ws middelburg
Zou het kunnen zijn dat VWS en WD op 1 comp draaid en dat dat elkaar tegen werkt??

grt Kees ws mdl
Door ws vreewijk
Hi Kees dat geloof ik niet want weather display gebruik ik puur en alleen voor
de one-wire detector.

Virtual weather station is en blijft stabiel als maar kan.

Weather display staat dus totaal los van Virtual weather station.

maar bedankt voor het mee denken.

gr Chris
Door Snarf2000
Ik heb het al in meerdere topics als oplossing aangedragen, en misschien is dat nu weer zo.

Staan de rechten goed op de map wdisplay?

Met windows 7 vooral moet je tegen de map vertellen dat je alle rechten hebt.
Veel problemen zijn dan verleden tijd.

Frans
Door Willy Peters
Mijn weerPC draait ook onder W7. Ik heb WD gewoon geinstalleerd en niks veranderd aan de rechten. Bij mij draait WD probleemloos met 1Wire lightning. Verder blijft het Program Event Log ook leeg. Waarom het bij Chris nu misgaat?

Willy
Door Willy Peters
Chris,

Bij mij is onder Setup Logfiles het vlakje groen en er staan alleen vinkjes bij Update frequency Every minute en onder logged length for appendend data een vinkje bij 6 hours. Is dat bij jou ook zo?

willy
Door ws vreewijk
Ja Willy maar er staat ook aangevinkt every 60 minutes update frequency dat vinkje kan je niet weghalen de rest als bij jou ja.

SNARF wat bedoel je precies snap dr niks van.

IK draai VISTA en mn normale weer software Virtual weather station draaid al jaren zonder een enkel probleem.

Weather display NIET ik blijf problemen ondervinden elke zeg 6 dagen.
de laatse aanpassing die ik heb gedaan een uurtje geleden is mede door Brain geopperd.

VIEW>average/extremes alle vinkjes weghalen en ook bij noaa reports email/uploads/print
alles op rood zetten.

Het is zo dat er ergens iets volloopt vergelijk het met een langspeelplaat die op een groef blijft hangen WD kan namelijk op een bepaald moment niks meer wegschrijven en de melding komt dat er te weinig schijfruimte beschikbaar is om de bewerking uit te kunnen voeren.
Maar ik heb een paar honderd giga bytes vrij dus het slaat nergens op.
Kennelijk is er een rigister overvol en gaat hij niet over op een ander zodat het dus vast loopt.

ik weet het ook niet meer of ik moet elke woensdag avond de pc compleet uitzetten en weer opstarten dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.

Ik kan gerust 4 weken op vakantie met virtual weather station en het zal NOOIT vastlopen waarom weather display dan wel ?????

Zonde van de euri's die ik eraan gespendeerd heb,uit uiterste noodzaak zal ik dan de one wire vieuwer kunnen nemen en uploaden met fling maar dat is minder mooi.

hopelijk kan toch iemand me helpen.

En Willy je hebt nog geen complete week gedraaid dus ben benieuwd als je er een week vanaf blijft of je dan ook die melding hebt.

mvr gr Chris:unsure:
Door Snarf2000
Ik weet nou niet precies hoe het met Vista zit, maar XP heeft het niet.
In Windows 7 zit bij eigenschappen (rechter muisklik op de map) op de map wdisplay het onderstaande venster.

Standaard staat hij niet op volledig beheer

Misschien zit dit ook in Vista, maar dat hoor ik dan wel.
Vista heeft mij nooit echt geboeid omdat het zoveel overhead heeft.

Frans
Bijlagen
beveiliging.jpg
beveiliging.jpg (41.16 KiB) 3024 keer bekeken
Door ws vreewijk
SNARF

Nee dat stond hij niet.

Welke vinkjes moet ik precies zetten of allemaal aanvinken??????

Gr Chris
Door ws vreewijk
Snarf

Bij mij zijn de vinkjes heel licht van kleur..... jij hebt er die zijn echt zwart.
Ik heb geprobeerd ze zo te krijgen maar dat is niet gelukt heb geen idee hoe dat werkt.

gr Chris
Door Snarf2000
Zie je een knopje rechtsonder?
GEAVANCEERD
Daar kun je de gebruikersrechten aanpassen.

kun je dat niet, dan ben je waarschijnlijk niet de "beheerder/administrator" van deze pc.

Log dan opnieuw in op je pc met de gebruiker met beheerdersrechten.

Doordat ik de rechten heb aangepast, zijn de aangepaste instellingen donkerder.
De lichtere vinkjes zijn de standaard instellingen.
Zet je instellingen van jou als gebruiker op volledig beheer.

Succes.

Frans