Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Willy Peters
Dag Gert,

Het valt wel op dat het bij jou ook gebeurd als het mistig is. Maar je kunt er gif op innemen als het weer mistig is het weer gebeurd. Het vocht kan aan de onderzijde van de windmeter naar binnen dringen. Dit vocht slaat neer op het printje waar het reed contact gemonteerd is. Op hetzelfde printje zitten ook 2 SMD weerstanden. Volgens mij is dit om eventueel de stroom door het contact te begrenzen, maar dit weet ik niet zeker. Ik ben jammer genoeg vergeten om een fotootje van het printje te maken.

Maar Gert, wat jij zegt dat het uit de software komt is ook mogelijk. Jammer genoeg heb ik niet gecontroleerd of de data bij mij ook in de console stond. Bij mij werd het via Vvp gelijktijdig geregistreerd in Weatherlink, Cumulus en WsWin. Dus ik ga er vooralsnog vanuit dat het uit de windmeter komt.

Het vervelende is dat het maar af en toe voorkomt. Ik wacht nu ook maar weer af of het opgelost is. Misschien moeten we dit topic houden voor dit probleem?

Als iemand nog suggesties heeft hoor ik dat graag.

groet,

Willy

Meteo Wijchen