Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door wslangerak
Hallo Mente,

Ik neem aan dat je het pictogram bedoelt in de banner hieronder. Dat is een icoontje wat door WD wordt aangeroepen gebaseerd op de huidige weersituatie. Als je alle files hebt gedownload via de link die ik eerder gaf zit daar ook een subdirectory "icons" bij. Die moet je ook naar je website uploaden. Het script zoekt dan het juiste icoon gebaseerd op het icoon van WD (uit de clientraw.txt regel 48)
Door Mente
Kees,

Heb een en ander bekeken, maar heb besloten om gebruik te maken van de WD icon set.

De forecast en de nederlandse vlag nog niet zichtbaar. De pictogramen staan in de WD en in de WD\\webfiles dir.

Die staan op het scherm:
%load% C:\\Weatherdisplay\\webfiles\\weerstation.txt
%load% C:\\Weatherdisplay\\webfiles\\Ned.gif
%load% C:\\Weatherdisplay\\webfiles\\forcasticon.gif

Wat moet ik nu eerst doen, de gegevens op de juiste plaats zetten.
Of eerst zorgen dat de txt en twee gif bestandjes zichtbaar maken, en dan op de juiste plaats neerzetten. Dit lijkt mij het de beste optie, maar hoe doe je dat?

Mvg Mente
Door wslangerak
Hoi Mente,

Wat gebruik je nu precies om de banner te maken? Dat is voor mij niet duidelijk. Samurize of de wxsticker scripts? Ik herken die %load% opdrachten niet. Als het Samurize is kan ik je daar niet bij helpen, misschien dat Olaf je een voorzetje kan geven.

Gr,
Door Mente
Kees,

Ik heb een banner in WD aangemaakt, zie aan gekoppelde screendump

In middels ben ik weer een stukje verder, als ik in Summary/Banner/Weather Icons setup sta. Klik op setup a signature banner, komt de banner in het scherm. Alleen de nederlandse vlag is zichtbaar. Zie twee screendump.

De indeling is ook iets anders, dan ik gewild had. Maar eerst moet de vlag zichtbaar worden. Waar kan dat aan liggen, dat hij niet in de banner te voorschijn komt?. Het gif bestaand staat wel in de wd en wd\\webfiles dir.

En dan hoe kan ik de opmaak nog aanpassen?

Mvg Mente
Bijlagen
(116.27 KiB) 198 keer gedownload
Door wslangerak
OK Mente,

Even voor de duidelijkheid.

Banner1.jpg heb je gemaakt in WD door de optie "Setup a signature banner image". Je kunt hier het weer-icoon (hetzelfde als in je WD hoofdscherm staat) vervangen door een ander plaatje, bijvoorbeeld van een webcam of een plaatje van de nederlandse vlag als je dat wilt. Het is echter niet mogelijk én het weer-icoon én een tweede plaatje, zoals de vlag, in die banner te zetten. Er is hier gewoon geen mogelijkheid voor.

Banner.jpg heb je gemaakt door een zgn. customscreen aan te maken. Als je daar een plaatje in wilt zetten (meerdere plaatjes is hier wel mogelijk)klik je rechts op een lege plek in het scherm en kiest dan Show custom image 1, 2, 3 of 4. Je krijgt dan een willekerig plaatje te zien. Als je daarop rechtsklikt en kiest voor "Load image" kan je een nieuw plaatje laden, zoals je nederlandse vlag. Dat kan je dan dus nog 3 keer doen voor andere plaatjes.

Ik hoop dat je hier alvast wat aan hebt!

Gr,
Door Mente
Kees,

Het is gelukt, de forecast pictogram en en vlag staat in de banner.

De afmetingen zijn denk ik, iets te groot. Maar daar doe eerst niets meer aan dat kan ik later aanpassen of eventueel er uithalen.

Bedankt, Mente