Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door wslangerak
Geeft niks, met een tip wordt bedoeld eenmaal "omkiepen" van de wip in de regenmeter. Een tip geeft een puls aan de console en staat gelijk aan 0.7 mm. In WD is dat overigens 0.8 mm. Dat is enige maanden geleden aangepast omdat dat in de praktijk beter bleek te kloppen in vergelijking met geijkte regenmeters.

Dus mijn vraag was eigenlijk, zie je de eerste 0.7 (0.8) mm niet of zie je helemaal niets, ook niet als je de regenmeter handmatig een paar keer omkiepert?

Gr,
Door brecht
op mij ws zie ik inderdaad 0.7mm als hij eenmaal omkiept.maar hij heeft het
niet door naar de pc.dat is wel jammer
Door wslangerak
OK, da's duidelijk. Maar zie je nog altijd niets in WD als hij meerdere keren omkiept? Zeg 3 of 4 keer?
Door brecht
ik heb hem nu een keer of 4,5 omgekiept,en nu geeft hij het door.hoe komt dat?
dus het moet dus al ferm regenen voor de pc het aangeeft?
Door wslangerak
Zoals ik al schreef, de eerste keer wordt nog wel eens overgeslagen door WD. De maker van het programma heeft dat blijkbaar toch nog niet opgelost. Alhoewel ik er geen last van heb.
Maar vanaf de tweede kiep moet WD toch zeker wel pakken, anders klopt er iets niet.

Je zou nog wel even kunnen checken of WD de eerste regen niet bewust overslaat door deze instelling:

Setup > Advanced/Misc settings > Tabblad Tabblad Rain/Wind/etc >
"Ignore first rain of the day" mag niet zijn aangevinkt.

Dit kan je aanzetten om eventuele dauw 's morgens vroeg niet als regen te rekenen.

Hopelijk lost dit je probleem op, anders moet ik ff diep na denken...

Gr,
Door brecht
ik denk dat ik maar een andere software ga zoeken,het werkt niet zoals het moet
(waarschijnlijk de instellingen)als ik mijn ws aansluit vind hij hem niet,port
error ofzo staat er ook soms op.weet er soms iemand nog andere gebruikbare software
voor de nexus?
Door jorissynaeve
brecht schrijft:
ik denk dat ik maar een andere software ga zoeken,het werkt niet zoals het moet
(waarschijnlijk de instellingen)als ik mijn ws aansluit vind hij hem niet,port
error ofzo staat er ook soms op.weet er soms iemand nog andere gebruikbare software
voor de nexus?

Ik gebruik het standaard programma bij gekregen bij mijn nexus. Die zorgt dat hij telkens data ophaalt en opslaat in een soort database bestand.
Dan heb ik een programma geschreven dat die data ophaalt uit dat bestand en in een echte database zet en dingen voor mijn website upload (zo een beetje gelijk WDisplay.

Maar hier ben je natuurlijk niet veel mee want mijn programma is alles behalve gebruiksvriendelijk en stabiel (enkel voor mij omdat ik weet hoe het in elkaar zit).

Wdisplay ben ik van af gestapt wegens ingewikkeld en problemen in verband met dataimport etc. Andere programma's ken ik persoonlijk niet maar WSWin lijkt me ook nog goed (alleen is dit ook betalend).
Door brecht
nu heb ik wswin,hij haalt al de gegevens op,maar weet wel niet of je ze kunt
opslaan?het zal zoeken worden denk ik
Door brecht
ik werk nu toch weer met weather display,ik begin al meer ervan te begrijpen,maar kan je bv je gegevens bv in exel opslaan in een tabel?of slaat hij dat niet automatisch op?zowel:waar kan ik deze vinden?
mvg
Door wslangerak
Hallo,

Ja hoor dat kan:

Setup > Advanced/Misc settings > Tabblad Program > Vinkje zetten bij "Create a VWS datafile"

Er worden dan kommagescheiden bestanden (.csv) gecreëerd in de logfiles directory.

Gr,