Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Weerstation Wijk
Ja joh, perfect, en niemand anders die je de schuld kan geven als er iets fout zit op je server. Mag je het zelf lekker uitzoeken :)

Maar goed, dit topic was gestart door Richard met een vraagje over de 5 daagse forecast. Nu gaat het over van alles, behalve over de vraag die hij gesteld had geloof ik (hoewel hij er wel een hoop nuttige info bij heeft gekregen over andere forecasts)...

[size=4]Richard,[/size]

Heb je wat gehad aan deze berichtgevingen? We willen natuurlijk niet jou vraag onder laten sneeuwen met zaken waar JIJ niets aan hebt....

Groeten

Theo
Door Weasel
Ha fijn weer back op basic. :-).
Echt top dat iedereen zo bezig is met zijn weersite en apparatuur. Het getuigt van ambitie en een hobby. :)

Nee ik snap er ook geen biet van. Theorie volop maar ik moet net als de meeste mensen een plaatje zien (beelddenker).
Het hele verhaal wordt veels te ingewikkeld zo.
Gewoon heel simpel hoe kan ik simpel zonder ingewikkelde poespas een 5 day forecast maken in WD.
Hoe stel ik het in in Weather display en hoe rol ik het eruit zonder dat mijn site onmogelijk groot wordt.

Ik heb geen ellenlange tijd alles uit te proberen aangezien ik geen luier dagen heb (eigen keuze). Mijn werk bestaat uit helicopters binnenpraten, ik moet voor mezelf binnen die zone het weer kunnen weten en vooruitzien.

Ik weet dat er een plaatje in WD zit met een 5 daagse forecast. Dan mag je toch ook aannemen dat zoiets moet kunnen zonder weer iets te te voegen en ingrepen te doen met alle soorten software.
Gewoon simpel forecast 5 days forward.
Een simpel plaatje en niet te veel geneuzel voor mezelf. Ik begrijp html en weet alles van usb com enzo maar echt medeweerfanaten ik heb geen hoofd waar alle kennis inpast. :blink:

Hernieuwde poging :cheer:
Door Weasel
Komt ook nog bij dat ik php niet in mijn site kan proppen omdat ik er geheel geen verstand van heb. Autorijden he.. same thing :angry:
Door mdkleer
Valt best mee hoor Richard,

Ik heb ook niet veel kennis van php maar ieder bestand is op dezelfde manier opgebouwd.

Boven in het php bestand staat een lijstje die je naar eigen smaak kan veranderen. Hier een voorbeeld:

Code: Selecteer alles
//$WU_URL = 'http://www.wunderground.com/global/stations/03628.html';
//
$maxWidth = '100%';                      // max width of tables (could be '100%')
$maxIcons = 10;                           // max number of icons to display
$cacheName = "WU-forecast.txt";           // locally cached page from WU
$refetchSeconds = 1800;                    // cache lifetime (1800sec = 30 minutes)
$xlateCOP = 'Chance of precipitation';     // change to local language if needed like
//$xlateCOP = 'Kans op neerslag';   //  Dutch example
$showTempsAs  = 'C';                  // under icons, 'C'=Centigrade only, 'F'=Fahrenheit only, 'B' = both
$charsetOutput = 'ISO-8859-1';        // default character encoding of output
$lang = 'en';   // default language

Bovenaan staat de URL waar je de forecast data vandaan wil halen.
Verder kan je de temperatuur instellen zoals celsius en fahrenheit.

Als je provider php ondersteund is dit alles wat je voor dit script hoeft aan te passen.

En je ziet hulp komt op dit forum van alle kanten.

Groet,
Maurice
Door Weasel
T valt wel. maar niet mee.

PHP snap ik niets van. Ook niet van het activeren op internet.
Sorry dames en heren.
Ik hou vast aan html. Dan maar geen forecasting is t motto.
Door Weasel
Thanks to Theo werkt het nu.
Het fijn tunen zal wel een klus worden maar tot zover hebben we beeld.

:laugh: