Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door teesee64
Heb ik ook al geprobeerd.

Heb nu sterk het vermoeden dat er een flinke bug in WD zit. Ik gebruik overigens versie: 10.37R build 05.

Ik heb in wdmysql nu alleen station_id, date en time aangevinkt en de tabellen opnieuw aan laten maken. Nu krijg ik de error:
Code: Selecteer alles
You have an error in your SQL syntax; 
check the manual that corresponds to your MySQL server version
for the right syntax to use
 near ') VALUES ('Weerstatio','2012-1-12','11:08:00',)' at line 1

Groet,
Theo
Door teesee64
AenG schrijft:
Ik gebruik hier ook 10.37R B5 en dat werkt prima.
Werk je met een lokale database (xampp)?

Klopt, ik heb de handleiding in dit topic gebruikt. (XAMPP draait op mijn lokale weer pc)

Begrijp er niets meer van.

De query die WD gebruikt is gewoon fout. er staat een komma te veel in op het eind.

de query op het eind is:
Code: Selecteer alles
',)' 

en die moet zijn:

Groet,
Theo
Door teesee64
AenG schrijft:
Maak de naam van het weerstation is korter. Ik zie in je tabel "weerstatio" staan. Die past dus niet. Dus voer een kortere naam in.

Maakt ook geen verschil. heb de naam veranderd in wslemmer en nog steeds dezelfde fout.
Zelfs wanneer ik alleen de datum en tijd heb aangevinkt in wdmysql, dan geeft hij nog steeds dezelfde fout. De query klopt niet...

Ik gebruik overigens WDMYSQL versie = 10.5

Groet,
Theo
Door teesee64
Zie nu net dat de fout waarschijnlijk in mijn clientraw.txt zit.

Waar in WD kan ik de naam van mijn weerstation nu precies wijzigen? Ik had het gewijzigd in de webfiles setup, maar dat is niet goed.
Door AenG
Ik gebruik ook WDMYSQL 10.5.

Als ik jou was dan zou ik alles nog een keer nalopen en eventueel alles opnieuw installeren. Hier werkt het met dezelfde software, dus staat iets niet juist geconfigureerd.
Door AenG
Hier kun je controleren of je stationname goed gedefineerd is.

Kijk eens in je testtags.php naar deze string:
$stationname

Ik zag nog een berichtje van je op het WD-forum staan. De clienraw.txt staat hier compleet buiten. Deze wordt niet gebruikt door MYSQL.
Mijn clientraw.txt ziet er trouwens precies hetzelfde uit.