Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door teesee64
Bedankt, heb het nu gevonden en aangepast. Maar helaas het werkt nog niet...

Code: Selecteer alles
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds
 to your MySQL server version for the right syntax
 to use near ') VALUES
 ('WSLemmer','2012-1-12','14:29:00',)' at line 1

Nog steeds dezelfde fout. Aan het eind van de query blijft die fout zitten..

Ik denk dat ik het maar op ga geven en gewoon met een script de data in mijn database ga zetten.

Ik heb de vraag ook gesteld op het forum van WD. Mocht daar een oplossing voor het probleem komen, dan zal ik dat hier ook melden.

Bedankt voor de moeite. Waardeer dit echt!!!

Groet,
Theo
Door teesee64
AenG schrijft:
Maar komt de data wel gewoon in de tabel (wx_data) te staan?

Via wdmysql niet. Door die foutmelding in de query, wordt er niets in de database gezet.

Ik werk momenteel aan een stukje software die de weerdata in mijn (lokale weer pc) database zet.

Op deze manier heb ik altijd ergens een backup, mocht er iets fout gaan.

Ik wilde dit doen omdat er laatst, door een stomme fout van mijzelf, de weerdata van 2010 gewist werd uit de database. Helaas had ik hier geen backup van en zijn die gegevens verloren gegaan. (ging om de laatste 4 maanden van 2010)

Ook maak ik nu automatisch iedere dag een backup van de hele database op de server. Maar doordat de database nogal omvangrijk is, mijn gegevens worden iedere minuut in een database gezet, is het importeren van de data niet zomaar even mogelijk. Er zit een limiet op het aantal regels wat je per keer kunt importeren en daarnaast zit er een limiet aan de grootte van het bestand wat je wilt importeren.
Dus gaat er ergens iets mis in je database, dan kost dit aardig wat werk om alles weer terug te zetten...

Zo'n backup-systeem is dus erg handig.

Groet,
Theo
Door AenG
Op aanraden van Jacco heb ik nu een MYSQL database in gebruik bij mijn provider, dat werkt als een trein. Ook WU-graphs haalt netjes alle de data op.

Ik update de database elke minuut waardoor de clientraw.txt niet nodig is.

Misschien is het een keer het proberen waard.
Door teesee64
Ben inmiddels weer een klein stukje verder.

Ik kreeg van Brian het verzoek om mijn instellingen van WD door te mailen.
Dit heb ik afgelopen vrijdag gedaan en vanmorgen kreeg ik een mail terug met daarin een nieuwe versie van wdmysql.exe (versie 10.6)
Er blijkt een foutje in wdmysql te zitten waardoor de foutmelding, die ik kreeg, veroorzaakt wordt.

Ik kan nu wel een 10-tal velden aanvinken in wdmysql en dan stopt wd netjes de data in de database. Alleen kan ik nog niet alle velden aanvinken die ik nodig heb, want dan krijg ik alsnog dezelfde foutmelding.

Ik heb Brian daarom terug gemaild en hem laten weten dat we op de goede weg zitten, maar dat het probleem nog niet helemaal opgelost is.

Ik heb goede hoop dat het ook voor mij uiteindelijk mogelijk is, om de database door WD te laten vullen. Ondertussen maak ik wel alvast een backup van de data die in de database moet komen.

Wordt vervolgt dus..........

Groet,
Theo
Door AenG
Ik begrijp niet waarom het bij jou niet werkt. Die foutmeldingen heb ik hier nooit gehad.
Heb jij een afwijkende configuratie of zo? Of gebruik jij een andere procedure om de tabel aan te maken?
Door teesee64
AenG schrijft:
Ik begrijp niet waarom het bij jou niet werkt. Die foutmeldingen heb ik hier nooit gehad.
Heb jij een afwijkende configuratie of zo? Of gebruik jij een andere procedure om de tabel aan te maken?

Nee, geen afwijkingen in de configuratie. (anders dan dat ik extra temp sensoren en de lightning detector gebruik) Ik gebruik alleen niet alle velden, simpelweg omdat die voor mij niet van toepassing zijn.

De fout zat echt in wdmysql.exe. Brian had daar een regeltje in zitten die een probleem moest oplossen wanneer je minder velden gebruikt dan het minimum aantal velden. Dat regeltje is hij nu aan het aanpassen.

Groet,
Theo
Door AenG
Aha...ik begrijp het.

Wil je Brian zijn tijd niet teveel in beslag nemen. Ik heb namelijk ook nog een verzoek open staan waar ik nog geen reactie op heb gehad.:)

Trouwens, het ligt elke keer op mijn lippen om hem te zeggen dat hij zijn software eens van grond af aan opnieuw gestructureerd moet opbouwen. Nu het is echt een zooitje.

Maar hij moet nog iets voor mij doen, dus het lijkt mij beter om daar even mee te wachten. Anders gaat er een streep door ome Geert!
Door teesee64
AenG schrijft:
Aha...ik begrijp het.

Wil je Brian zijn tijd niet teveel in beslag nemen. Ik heb namelijk ook nog een verzoek open staan waar ik nog geen reactie op heb gehad.:)

Trouwens, het ligt elke keer op mijn lippen om hem te zeggen dat hij zijn software eens van grond af aan opnieuw gestructureerd moet opbouwen. Nu het is echt een zooitje.

Maar hij moet nog iets voor mij doen, dus het lijkt mij beter om daar even mee te wachten. Anders gaat er een streep door ome Geert!

:laugh:

Geef je gelijk, ik hoop ook dat hij een keer heel WD onder handen neemt en alles wat logischer in elkaar gaat zetten. Er zijn zaken die je op tig verschillende plaatsen moet veranderen en dan nog op de meest onlogische plaatsen ook.

Maar eerlijk is eerlijk, de service is echt goed. Als hij tijd voor je heeft, dan gaat hij er ook echt voor. Wat dat aangaat is de aanschaf van WD een goede keuze!

Groet,
The