Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door westkapellegek
Ik zou graag een database maken, het liefst bij mijn host. Is het hierbij nodig om Xampp te downloaden? of kun je ook gewoon bij je host deze stappen uitvoeren? Ik ben een leek in mysql dus vandaar.....

gr Niek
Door AenG
westkapellegek schrijft:
Ik zou graag een database maken, het liefst bij mijn host. Is het hierbij nodig om Xampp te downloaden? of kun je ook gewoon bij je host deze stappen uitvoeren? Ik ben een leek in mysql dus vandaar.....

gr Niek

Als je bij je host een database wil aanmaken dan heb je Xampp niet nodig.
Het aanmaken van een database kun je doen in de beheeromgeving van je provider (plesk, directadmin etc).
Door westkapellegek
hmmm, ik weet nu niet ofdat het werkt. Als ik klik op de wdmysq.exe, dan is het bovenste vak leeg, maar juist onder error log staat de data zoals in de clientraw.txt.
Volgens mij klopt dit niet.....of tocht wel? ik weet het niet meer....
Door AenG
westkapellegek schrijft:
hmmm, ik weet nu niet ofdat het werkt. Als ik klik op de wdmysq.exe, dan is het bovenste vak leeg, maar juist onder error log staat de data zoals in de clientraw.txt.
Volgens mij klopt dit niet.....of tocht wel? ik weet het niet meer....

Heb je al een database aangemaakt bij je provider?
Door westkapellegek
ja, de database heb ik al aangemaakt. Ik kwam er echter achter dat ik nog een achterlopende versie van wd had en daardoor een paar opties niet kon instellen, zoals je in je handleiding beschrijft. Ik heb inmiddels de nieuwste versie gedownload en ik hoop dat het me vanavond nog lukt...

gr Niek
Door AenG
westkapellegek schrijft:
ja, de database heb ik al aangemaakt. Ik kwam er echter achter dat ik nog een achterlopende versie van wd had en daardoor een paar opties niet kon instellen, zoals je in je handleiding beschrijft. Ik heb inmiddels de nieuwste versie gedownload en ik hoop dat het me vanavond nog lukt...
gr Niek

Zorg er ook voor dat je ipadres rechten heeft om een connectie te maken met je MYSQL database bij je provider.

-login op directadmin
-kies MYSQL management
-selecteer je database die je hebt aangemaakt
-voer nu je WAN-ipadres (dus niet het ipadres van je computer) in en klik op "Add Host"
-klaar
-de tabel (die onder deze nieuwe database komt te staan) met alle velden wordt door WD automatisch aangemaakt
Door westkapellegek
Ik denk dat het me nu gelukt is! Ik ben inmiddels datafiles aan het uploaden en het gaat prima! Ik hoop dat het hierbij ook definitief gelukt is.

In ieder geval hartelijk bedankt voor de hulp en de handleiding, zonder had ik het zeer waarschijnlijk niet eens geprobeerd, laat staan dat het me dan gelukt was! :)

gr Niek