Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Meteonoord
Beste collega's,

Ik ben nog steeds aan het testen maar ik heb nog geen oorzaak kunnen vinden.

Wat is WDwatch precies ? WDwatch opstarten en dan ?

Ik hoor graag.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door wslangerak
WDWatch zorgt ervoor dat als WD vastloopt of teveel geheugen gaat gebruiken, het opnieuw wordt opgestart.

Wat was het resultaat van alleen WD draaien en verder niets? Ook vastlopen om 13:00 uur?

Virusscanner en firewall al - even - uitgeschakeld? Virusscanner de directory van WD niet laten scannen wil ook wel eens helpen.

Welke processen draaien er precies op je pc? Maak daar eens een lijstje van.

Misschien ben ik eigenwijs :woohoo: , maar ik geloof nog steeds niet dat WD zelf de oorzaak is. Het zal eerder een combinatie van factoren zijn.
Door Meteonoord
wslangerak schrijft:
WDWatch zorgt ervoor dat als WD vastloopt of teveel geheugen gaat gebruiken, het opnieuw wordt opgestart.

Wat was het resultaat van alleen WD draaien en verder niets? Ook vastlopen om 13:00 uur?

Virusscanner en firewall al - even - uitgeschakeld? Virusscanner de directory van WD niet laten scannen wil ook wel eens helpen.

Welke processen draaien er precies op je pc? Maak daar eens een lijstje van.

Misschien ben ik eigenwijs :woohoo: , maar ik geloof nog steeds niet dat WD zelf de oorzaak is. Het zal eerder een combinatie van factoren zijn.

Hi Kees,

Zou WD watch een oplossing voor mij zijn ?

Ook alleen WD loopt vast om 13.00 uur.

Een combinatie van factoren dat denk ik ook. Op mijn PC EEE draait :
VirtualVP
WD
WDL
WL
Cumulus
PC-Wetterstation

Ik denk dat er ergens in deze programma's iets om 13.00 uur opstart en zodoende conflicten geeft bij het hele FTP gebeuren.

Zoals je weet ben ik bezig met de overgang naar een ander hosting bedrijf
en daar kan ik verschillende FTP accounts aanmaken wellicht is dat een oplossing.

In het jou toegestuurde bestandje geeft WD zelf ook aan dat WD fout gaat.

Maar ik zoek door.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Eckie76
Is het niet mogelijk, om via het programma Fling ( dat gebruik je toch ook bij WS WIN) de benodigde bestanden uit de folder WD te laten uploaden?
Zo kan je testen of het aan de interne uploader ligt van WD. Loopt het programma dan niet meer vast, dan moet het toch aan de uploader liggen.
Ik weet alleen niet of WD Live dan ook geupload kan worden.
Door wslangerak
Eckie76 schrijft:
Ik weet alleen niet of WD Live dan ook geupload kan worden.

Ja, dat is geen probleem: zolang de clientraw-files maar worden ge-upload blijft WDL werken.
Door Meteonoord
Meteonoord schrijft:
Beste collega’s,

Na aanvankelijk de storing in WD opgelost scheen is er toch nog een fout.

Elke dag om exact 13.00 uur slaat het programma vast. Dit moet haast wel een instellings fout zijn maar welke ? Ook heb ik Weather Display Watch dog versie 1.3 draaien maar ook die brengt het programma niet weer aan de loop.

Wat heb ik niet goed ingesteld ? Is er iemand die dit weet ?

Groet,

Bert J. van Bergen

Beste collega's,

Na de hulp van o.a. Brian hebben we denk ik de fout gevonden.

Ik heb in WD mijn bosbrandgevaar uitgezet en sindsdien ( 2 dagen ) heb ik geen vastlopers meer.

Hopelijk is dit de oplossing maar ik wil nog even de zaak over het weekend volgen, daarna hoop ik jullie de goede mededeling te doen dat dit inderdaad de oplossing is. Goed weekend en tot maandag.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Meteonoord
Meteonoord schrijft:
Meteonoord schrijft:
Beste collega’s,

Na aanvankelijk de storing in WD opgelost scheen is er toch nog een fout.

Elke dag om exact 13.00 uur slaat het programma vast. Dit moet haast wel een instellings fout zijn maar welke ? Ook heb ik Weather Display Watch dog versie 1.3 draaien maar ook die brengt het programma niet weer aan de loop.

Wat heb ik niet goed ingesteld ? Is er iemand die dit weet ?

Groet,

Bert J. van Bergen

Beste collega's,

Na de hulp van o.a. Brian hebben we denk ik de fout gevonden.

Ik heb in WD mijn bosbrandgevaar uitgezet en sindsdien ( 2 dagen ) heb ik geen vastlopers meer.

Hopelijk is dit de oplossing maar ik wil nog even de zaak over het weekend volgen, daarna hoop ik jullie de goede mededeling te doen dat dit inderdaad de oplossing is. Goed weekend en tot maandag.

Groet,

Bert J. van Bergen

Beste collega's,

De eerder genoemde oplossing van Brian lijkt doeltreffend. Ik heb nog geen vastlopers meer gehad.

Het lag in dit geval dus wel aan WD. Nu maar verder zoeken wat daar fout aan is.

Ik dank een ieder voor het meedenken.

Groet,

Bert J. van Bergen.

Ps. HH moderatoren : Wat mij betreft kan dit topic worden gesloten.
Door weerzoetermeer
Hoi Bert,

Bij deze gesloten.

Gr.
Thierry