Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Wietse
Wat kunnen we er nu nog aan doen dan?
We hebben zowat alles geprobeerd.
Hem telefonisch opbellen, haha.

Zojuist nog een bug in Weather Display opgedoken.
Moest net even iets data corrigeren in de logfile, dus ga ik naar Action > Convert Log File(s) enz. > Converteer de 102009lg.txt log file > Re Create the last 31 days graph data.

Maar iedere keer, krijg ik dan ook een stuk rare data toegevoegd.
Zie screenshot hieronder.
Afbeelding

En dan kijk ik in de logfile of er een fout is, een stuk verkeerde data bijvoorbeeld echter is er niks te vinden op dat tijdstip dat er volgens Weather Display rare weergegevens worden getoond in de grafiek.
Zie opnieuw screenshot!
Afbeelding

Ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel.
Ik gebruik Weather Display Versie 10.37O, build 22.

Mvg,
Wietse ter Haar
Door wslangerak
Wietse, beetje off-topic, maar wat mij opvalt is dat de tijd in je WD-grafiek van 18 uur naar 00 uur springt in plaats van naar 19 uur. Ik denk dat er tijdens het inlezen van de gegegevens uit de console/logger iets niet goed is gegaan.
Door Wietse
wslangerak schrijft:
Wietse, beetje off-topic, maar wat mij opvalt is dat de tijd in je WD-grafiek van 18 uur naar 00 uur springt in plaats van naar 19 uur. Ik denk dat er tijdens het inlezen van de gegegevens uit de console/logger iets niet goed is gegaan.

Dit 00 uur komt iedere keer weer helemaal vooraan, bij iets wijzigen van de logfile.
Dat snap ik namelijk niet, want als ik er met de muis overheen ga, zie je wel gewoon de echte tijd, en niet bijv. 00:21 zoiets.
Door Wietse
Gedaan, kan nergens een fout ontdekken.
Sinds gisteren dit probleem toen ik de nieuwe build heb gedownload.
Heb zelfs alle gegevens uit de logfile verwijderd en toen weer geimporteerd.
Die 00 uur blijft.
Door osjohn
Wietse schrijft:

Moest net even iets data corrigeren in de logfile, dus ga ik naar Action > Convert Log File(s) enz. > Converteer de 102009lg.txt log file > Re Create the last 31 days graph data.

En dan kijk ik in de logfile of er een fout is, een stuk verkeerde data bijvoorbeeld echter is er niks te vinden op dat tijdstip dat er volgens Weather Display rare weergegevens worden getoond in de grafiek.
Zie opnieuw screenshot!

Mvg,
Wietse ter Haar

Maar wat wil die sunset onder bij de tijd zeggen, staat het station wel goed ingesteld op onze tijd ???

John
Door wslangerak
On Topic:

Een voorlopig antwoord van Brian:

I will do some testing here of overnight data history read in from a Irox station and see why the daily reset is not occuring]

for people affected though the solution is to run WD through the night , until I can get this fixed (hopefully I will in the next day or so)

Dutch weather-site www.hetweeractueel.nl even considers excluding WD stations from the extremes pages now due to this problem (incorrect extremes because no daily reset is done) !

surely for a real time data feed you should be running WD overnight anyway

Very sorry to hear this en disappointed that there is no reaction from Brian.

I get alot of people wanting my time and energy

your patience is appreciated

Ik heb geantwoord dat het niet (alleen) een probleem is bij Irox-achtige stations.
Afwachten maar weer...

Gr,
Door jansmit
osjohn schrijft:
Wietse schrijft:

Zie opnieuw screenshot!

Mvg,
Wietse ter Haar

Maar wat wil die sunset onder bij de tijd zeggen, staat het station wel goed ingesteld op onze tijd ???

John

Ik heb hetzelfde probleem in mei al gemeld, het is nog steeds niet goed
[ul]http://www.weather-watch.com/smf/index.php/topic,40019.msg327216.html#msg327216[/ul]
mvg Jan Smit
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13