Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door kees ws middelburg
Bij mijn zijn de inlog gegevens ook het zelfde zowel in WD als CuteFtp.
Dan klopt er iets anders niet helemaal,nu weer dat uit vinden wat.
Ik heb zelf ook vele mailtjes en uurtjes met Peter door gebracht met het zelfde resultaat als jij Oebel.
Ik laat mijn banner maar staan wilde een andere achtergrond gaan gebruiken maar daar begin ik maar niet aan .

Grt Kees ws Mdl
Door reitsma1960
kees ws middelburg schrijft:
Bij mijn zijn de inlog gegevens ook het zelfde zowel in WD als CuteFtp.
Dan klopt er iets anders niet helemaal,nu weer dat uit vinden wat.
Ik heb zelf ook vele mailtjes en uurtjes met Peter door gebracht met het zelfde resultaat als jij Oebel.
Ik laat mijn banner maar staan wilde een andere achtergrond gaan gebruiken maar daar begin ik maar niet aan .

Grt Kees ws Mdl

Hoi Kees,

Ik zou rustig een andere achtergrond durven gebruiken als ik jou was.
Ik heb net alles gewijzigd aan mijn banner zonder problemen en een tijd terug al een andere achtergrond geplaatst.
Wanneer je de nieuwste versie van WD gebruikt kun je ook de tekst en data verplaatsen.
Werkt perfekt.

Succes,
Oebel
Door teesee64
Ik heb het op deze manier gedaan.........

Ga in WD naar FTP & connections METAR/NOAA

Kies daar tabblad: General FTP Functions

Klik op "Choose the file"

Blader nu naar je signaturebanner.gif (bij mij in de map wdisplay/webfiles)
Selecteer daar dus de file signaturebanner.gif

Nu kom je terug in de genaral FTP functions.

Klik nu op: "Select this file"

Kijk of onder: "Remote directory to use" ook daadwerkelijk de juiste map staat.
(bij mij: /public_html/wd)

Kies bij times to upload bijvoorbeeld "upload every 30 minutes"

Zet de knop rechtsboven op "ON"

Klik ook nog even op "save changes now"

Klik nu op "TEST" en kijk even met FileZilla of de signaturebanner.gif inderdaad op je server staat. Soms is het nodig om refresh te gebruiken in FileZilla. Dit doe je door met je rechter muisknop op een lege plek in je server scherm te klikken en voor refresh/vernieuwen te klikken.

Als alles goed is moet nu je sig banner op de server staan en moet deze ook steeds vernieuwd worden op de tijden die je hebt ingesteld.

Ik hoop dat je hier iets mee kunt?

Groet,
Theo
Door reitsma1960
teesee64 schrijft:

Klik nu op "TEST" en kijk even met FileZilla of de signaturebanner.gif inderdaad op je server staat. Soms is het nodig om refresh te gebruiken in FileZilla. Dit doe je door met je rechter muisknop op een lege plek in je server scherm te klikken en voor refresh/vernieuwen te klikken.

Als alles goed is moet nu je sig banner op de server staan en moet deze ook steeds vernieuwd worden op de tijden die je hebt ingesteld.

Groet,
Theo

Zo kun je het doen.
Het is wel zo dat Brian Hamilton (maker WD) aangeeft dat je het zo niet moet doen. Hij geeft aan dat je geen WD files moet uploaden via General Ftp.
"also you should not be using the general FTP to upload WD files" daarom heb ik het bij Meteoappelschacentraal zo niet ingesteld.
Ik had namelijk al contact met Brian over dit probleem van Meteoappelschacentraal.

Maar goed, ik weet niet de reden waarom je het niet moet doen en iedereen is er uiteraard vrij in.
Door teesee64
Bij mij werkt het ook niet op de officiele manier. Vandaar dat ik het zo gedaan heb.
En bij mij werkt het al bijna een jaar op deze manier en geen problemen.

Dat advies van Brian kun je dus rustig negeren ;-)

Groet,
Theo
Door dibasta
reitsma1960 schrijft:
teesee64 schrijft:

Groet,
Theo

Zo kun je het doen.
Het is wel zo dat Brian Hamilton (maker WD) aangeeft dat je het zo niet moet doen. Hij geeft aan dat je geen WD files moet uploaden via General Ftp.
"also you should not be using the general FTP to upload WD files" daarom heb ik het bij Meteoappelschacentraal zo niet ingesteld.
Ik had namelijk al contact met Brian over dit probleem van Meteoappelschacentraal.

Maar goed, ik weet niet de reden waarom je het niet moet doen en iedereen is er uiteraard vrij in.

Vind het zelf ook raar, maar dat kan snel bij mij!! maar als ik jullie zo hoor praten, is er heel iets vreemds aan de hand, misschien dat "we" de manier Theo moeten proberen??
Hoop dat Oebel dit leest, m.a.w. uuhh.. je weet me te vinden??? want geloof me, zodra ik er zelf aan moet beginnen..:unsure:

groeten,
Peter.
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10