Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door jpmost
Ik heb het volgende probleem, ik heb een zon/uv index op mijn weerstation aangesloten zitten. Hiermee kan ik in mijn grafiekje de zon/licht % laten zien. Alleen deze stopt (tijdens de zonsondergang) rond 8 uur en laat daarna 0% zien. wanneer de zon opkomt bouwt hij de grafiek wel netjes op zie screenshot. heeft iemand een idee waar ik dat kan instellen zodat WD ook tijdens de zonsondergang een aflopend grafiekje laat zien?? want zonlicht verdwijnt niet ala minuut e :)
Door wslangerak
Hallo jpmost,

Welkom op het forum!

Lijkt me inderdaad niet correct, die grafiek. Klopt je Lat-Lon en alle verdere instellingen in dit scherm?
(Control panel > Solar setup > Tabblad Max solar time etc.)

Op het tabblad Graph plot/Misc settings heb ik alleen de bovenste (blocked-in) aangevinkt, verder niets.
Bijlagen
solar-e61f928d61cfba35faad35b091d86494.jpg
solar-e61f928d61cfba35faad35b091d86494.jpg (53.62 KiB) 3344 keer bekeken
Door jpmost
bedankt voor je reactie,

de lon/lat heb ik goed staan, had mijn time zone en time of day shadow offset niet goed staan, ik heb deze aangepast. Kijken wat dat zal gaan doen.

op deze manier:

Bijlagen
Capture.JPG
Capture.JPG (75.31 KiB) 3344 keer bekeken
Door petergroeneveld
het heeft helaas niet geholpen,

iemand nog ideeen??? :(

Heb je dit ook aangevinkt,

Afbeelding
Bijlagen
Knipsel1.JPG
Knipsel1.JPG (86.24 KiB) 3344 keer bekeken
Door petergroeneveld
en dit ingevuld, uiteraard met je eigen gegevens.

C:\\Users\\Peter\\Desktop\\Knipsel2.JPG[/img]
Bijlagen
Knipsel2.JPG
Knipsel2.JPG (104.49 KiB) 3344 keer bekeken
Door jpmost
deze instellingen staan allemaal correct naar eigen gegevens...
Ik heb batterijen pas geleden nog vervangen. ik heb me rot lopen zoeken naar een vinje die ik niet had mogen aan tikken...

het zijn niet de belangrijkste gegevens, maar het zou wel moeten werken :)

Overigens heb ik de Solar boven aan een mast geplaatst (richting het zuiden), de zon gaat er dan wel net overheen... zijn er trouwens ook nog instellingen waarbij ik de gegevens (percentage) nog cicuurder kan meten?? want meestal is er op de dag 100% zon terwijl het dan nog wat lichtbewolkt is...

ik hoor het wel :)
Door jpmost
iemadnd... :S heb al enkele dingen geprobeerd... maar hij stopt nog steeds in een keer van 100 naaar 0,0...

Overigens is het nu aardig bewolkt hier en hij geeft nu 100% solar aan...

gr.

Jean paul
Door jpmost
Het heeft zich opgelost, ik weer niet waar ik aan gezeten heb, maaarre de tijdens dat de zon onder gaat, laat hij een afbouwend grafiekje zien :)

dank voor alle reacties!

Jean paul
Door petergroeneveld
jpmost schrijft:
Het heeft zich opgelost, ik weer niet waar ik aan gezeten heb, maaarre de tijdens dat de zon onder gaat, laat hij een afbouwend grafiekje zien :)

dank voor alle reacties!

Jean paul

Gelukkig heb je het uiteindelijk voor elkaar gekregen Jean Paul, wel jammer dat je niet precies meer weet wat het euvel was geweest. Was er zelf benieuwd naar.