Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door weerstationheist
Een raar probleem
telkens wanneer WD gegevens verstuurd naar HWA of naar m'n server worden m'n werkzaamheden op m'n pc onderbroken ! m.a.w. als ik (blind) typ ben ik soms een letter kwijt, als ik een pull-down menu selecteer(om bv een font te selecteren) rolt hij op en mag ik opnieuw beginnen, als ik iets (bv. tekst) geselecteerd heb om te kopieren en te plakken wordt de selectie ongedaan gemaakt! Zeer vervelend, ik heb nogthans niet veel programma's draaien en heb 4 Gb intern geheugen.
raar maar waar
groeten vanuit Belgie
Door Weasel
Voor xp geldt 2 gig op t bord max
Voor vista 3 gig.
Alleen de 64 bits versies kunnen iets met 4 gig en het zou best kunnen dat de hele mikmak daar op vastloopt.

Succes :)
Door Weasel
Al kan je bord 500gig aan dan nog.
Windows xp kan niets met de geheugenaansturingen boven de 2 gig en zal dan ook trager worden.
Windows vista kan alleen iets met 3 gig. de 4de gig zit er redelijk voor jan joker.
Alleen de 32 of 64 bitsversies kunnen er iets meer mee. En dan nog.

Gezien jou klacht over traagheid vermoed ik eerder dat je virusscanner in de weg zit of iets dergelijks.
Bij ctrl alt del komt windows taakbeheer omhoog. de processen geven je aan wat je gegeugen aan het doen is met toebedelen.
Ik zou het daar eerder in zoeken want er kan best iets op jou pc draaien wat je niet weet of ziet. Zelfs spyware maakt het sommige pc's onmogenlijk nog normaal te werken.
Door Weasel
selecteer de hoogst lopende eens (verbruik geheugen) en zet er eens een paar van uit om te proberen zou ik zeggen.
Ik denk dat je wel eens iets mee kan hebben lopen wat de boel fijn vastzet.
Welke virusscanner gebruik je?
Door weerstationheist
ik gebruik AVG8 en heb een tijdje (2-tal maanden) niet opgestart en het probleem was hetzelfde. een volledige scan plan ik om 4 uur 's nachts
Door Weasel
Volgens mijn begint het bij eens goed virusscannen.. Ik kan me er niet van ontdoen dat er iets mis is met of een virus of spyware.
Als je standaard je virscan niet mee laat draaien is de toko ook niet dicht natuurlijk.
Het begint bij sloten op je deur en niets openzetten.