Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door twister
Hallo Weervrienden,

(Ik heb een lacrosse WS3600 weerstation en heavy weather pro als software)

Ik ben aan het bekijken welke software ik voor presentatie wil gaan gebruiken en heb daarom een trail van Weather Display gedownload.
Nu wil ik de data van heavy weather (history.dat) importeren in Weather Display, heb wat geprobeerd met importeren logfile maar dit is niet gelukt. Ook een zoekvraag in dit forum leverde niets op!

Kan iemand mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat.

Alvast bedankt!
Door petergroeneveld
twister schrijft:
Hallo Weervrienden,

(Ik heb een lacrosse WS3600 weerstation en heavy weather pro als software)

Ik ben aan het bekijken welke software ik voor presentatie wil gaan gebruiken en heb daarom een trail van Weather Display gedownload.
Nu wil ik de data van heavy weather (history.dat) importeren in Weather Display, heb wat geprobeerd met importeren logfile maar dit is niet gelukt. Ook een zoekvraag in dit forum leverde niets op!

Kan iemand mij vertellen hoe dit in zijn werk gaat.

Alvast bedankt!

Open in WD de volgende schermen zie foto en klik dan op Set location of the history.dat heavy weather file hier kun je dan de instelling maken.

Succes.

Bijlagen
Set_HW.JPG
Set_HW.JPG (136.03 KiB) 3021 keer bekeken
Door twister
Werkvolgorde zoals ik deze gevolgd heb;
1. download en installeer WD
2. setup wizard gedraaid en historische datafile ingesteld (foto)
Bijlagen
WD_instelling_history.jpg
WD_instelling_history.jpg (99.54 KiB) 3021 keer bekeken
Door jansmit
Je moet 24 uurs instellen in WD dan werkt het waarschijnlijk wel.
setup-advanced/misc settings-program-24 uurs aanvinken en de tijd van je computer en het weerstation moet gelijk staan.
mvg Jan Smit
Door twister
Bedankt Jan voor je reactie,

Hierbij (foto) een overzicht (ik hoop te lezen!!) van mijn daar aangevinkte instellingen, verder staan de computertijd en het station op de MINUUT gelijk.

Zit er ook een synchronisatie knop waar ik die twee exact gelijk kan zetten??
Bijlagen
WD_instelling_history-3d72b53b8e80d2b66a1ef675df4d51de.jpg
WD_instelling_history-3d72b53b8e80d2b66a1ef675df4d51de.jpg (94.48 KiB) 3021 keer bekeken
Door jansmit
twister schrijft:

Hierbij (foto) een overzicht (ik hoop te lezen!!) van mijn daar aangevinkte instellingen, verder staan de computertijd en het station op de MINUUT gelijk.

Vinkje weghalen bij 12 hours format.
Door jansmit
twister schrijft:

Control panel->Offsets&Innitial rain->Time offset/Sijnc.
mvg Jan Smit