Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door tinuz97
Version 10.37O
23rd Oct 2009 10.37O New advanced graphs added! (to avoid them closing after 5 minutes this advanced graphing module needs to be purchased (20$US).Added support for HobbyBoards 1 wire UV sensor.Also a Mac version .zip update (see the forum) Added ability to use currdata.lst from Heavy Weather.New: Added Twitter uploads. Added new universal icon setup. More improvements for certation station types (see the history.txt). Some more fixes for the Av/ext reports. Looking good now.New Ftpupd.exe version that has ftp uploads up to 4x faster than before!.Added "Universal Setup" (see under setup, last Item).

Iemand de nieuwe 'New advanced graphs' al gezien,of getest?
Door wslangerak
Hallo,

Even voor de volledigheid: dit is slechts een update, geen hele nieuwe versie.
Brian is momenteel bezig een geheel nieuwe versie te maken van WD. Daar is al eerder over geschreven. Het programma wordt geheel vanaf nul opnieuw opgebouwd en zal daarom een stuk gebruiksvriendelijker worden. Hij wil daarin een uitgebreide mogelijkheid "inbouwen" om grafieken te maken. Dat wil hij doen middels een add-on programma wat hij alvast aan het uitproberen is.

Omdat hij een testversie hiervan heeft gepubliceerd op het forum en daar veel positieve reacties op kreeg, heeft hij het nu alvast als add-on in de bestaande versie van WD toegevoegd. Zoals ik het begrepen heb eigelijk alleen om het door meer mensen te laten testen en commentaar te verwerken in de definitieve versie van WD.
Vandaar de 5 minuten limiet die er nu op zit. Wil je het nu alvast echt gaan gebruiken kost dat $20.
Brian schrijft:
You can purchase this advanced graph module add on (to avoid it closing after 5 minutes ) via the order page from the WD web site (20$ US)thanks!
(to help me to recover the costs of the 550$ US the graphing component cost!)

Hij krijgt het dus niet voor niets...

En ook hiervoor geldt: niemand is tot iets verplicht. Je hebt iig de mogelijkheid.

Gr,
Door Eckie76
Misschien een beetje off-topic, maar toch:

ik kom met zeer grote regelmaat mensen tegen die nooit 1 cent betaald hebben voor Weather Display (en WS Win), het toch hebben draaien op hun pc (lees;crack).

Brengt mij trouwens wel bij een vraag waarmee ik al langer rondloop:

Is het op HWA te controleren of er mensen met gekraakte software deelnemen?
Door SpeedyGJ
Het is niet te controleren of ze de officiële hebben gekocht of de gekraakte versie en helaas kun je hier weinig tegen doen. Zelfs de limiet van 5min kan door de hackers worden verwijderd waardoor je het niet hoeft te dokken, of ze gooien er een serial bij die je dan kan gebruiken.

Voor de rest:
Super dat het software opnieuw wordt opgebouwd, ik gebruik WD momenteel niet, gewoon omdat het allemaal te onoverzichtelijk. En met de opkomst van cumulus die ik op steeds meer websites tegen kom kan dit nog wel eens een doorslag betekenen. Vrij te gebruiken en zelfs de live addon kost geen ruk. Qua opties is het nog wat beperkt maar qua overzicht kan makers van WD wel van leren ;)
Door WSWijk
'k heb de nieuwe graphics nog niet gezien, heb wel gemerkt dat er een memory leak in deze versie zit.

Als je deze versie hebt draaien, blijven er processen van transparentimage.exe draaien.

Heb er binnen 12 uur ongeveer 200 draaien....

Moet wel zeggen dat ik hier werk met Windows 7, dus weet niet of het daar aan ligt.
Het is in ieder geval doorgegeven aan Brian.

Groetjes

Theo
Door osjohn
Eckie76 schrijft:
Misschien een beetje off-topic, maar toch:

ik kom met zeer grote regelmaat mensen tegen die nooit 1 cent betaald hebben voor Weather Display (en WS Win), het toch hebben draaien op hun pc (lees;crack).

Brengt mij trouwens wel bij een vraag waarmee ik al langer rondloop:

Is het op HWA te controleren of er mensen met gekraakte software deelnemen?

Ik gebruik zelf betaalde software maar probeer wel eens uit of nieuwe software mij geeft wat ik verlang.

Dan is het wel leuk om gecrackte software uit te proberen, gelovig ben ik wel, heilig niet.

Doorgaans is de gecrackte software ook probeerversies waarvan de tijdslimet is uitgeschakeld, en een niet full versie.

John
Door Eckie76
John,

de cracks die ik bedoel zijn volledige versies.
Een software-ontwikkelaar biedt normaal gesproken zelf demo's en trials aan.
Wat heeft het voor zin om trials te cracken?

Voor mij staat het gebruiken van cracks gelijk aan diefstal. En ik ben niet eens gelovig, laat staan heilig...

Groet