Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Meteonoord
Hi allemaal,

Ik wil graag de tag %dayornight% gebruiken. Ik gebruik het scriptje van Benjamin :

$dayornight = "%dayornight%";

?>

Maar hij geeft continu day aan. Waar en hoe moet ik dat instellen. Ik heb het gevoel dat er ergens in WD nog wat moet worden ingesteld.

Wie o wie weet de oplossing ?

Groet,

Bert

@Kees De lichtkrant loopt weer.
Door Meteonoord
Meteonoord schrijft:
Hi allemaal,

Ik wil graag de tag %dayornight% gebruiken. Ik gebruik het scriptje van Benjamin :

?>

Maar hij geeft continu day aan. Waar en hoe moet ik dat instellen. Ik heb het gevoel dat er ergens in WD nog wat moet worden ingesteld.

Groet,

Bert

UPDATE :

Van hoe laat tot hoe laat loopt de dag ?
Door wslangerak
Ha Bert,

Heb je ook wel die tag in een nieuw te creëren txt > php file gezet zoals in dit topic: http://www.hetweeractueel.nl/forum/weer-website-ontwikkeling-design-en-hosting/13593-php/webcam-scriptje/Page-2?

WD heeft de zon-op en -onder tijden. De nacht begint een bepaalde tijd na zonsondergang en de dag begint diezelfde periode na zonsopkomst. Klein nadeeltje is natuurlijk dat wij de avond kennen, terwijl dat in het Engels gelijk night is...
Overigens kan je die periode voor en na zon-op/onder ook nog ergens zelf beïnvloeden, maar dan moet ik even zoeken.

Lichtkrant doet het inderdaad weer prima ;)

Gr,
Door Meteonoord
wslangerak schrijft:
Ha Bert,

Heb je ook wel die tag in een nieuw te creëren txt > php file gezet zoals in dit topic: http://www.hetweeractueel.nl/forum/weer-website-ontwikkeling-design-en-hosting/13593-php/webcam-scriptje/Page-2?

WD heeft de zon-op en -onder tijden. De nacht begint een bepaalde tijd na zonsondergang en de dag begint diezelfde periode na zonsopkomst. Klein nadeeltje is natuurlijk dat wij de avond kennen, terwijl dat in het Engels gelijk night is...
Overigens kan je die periode voor en na zon-op/onder ook nog ergens zelf beïnvloeden, maar dan moet ik even zoeken.

Lichtkrant doet het inderdaad weer prima ;)

Gr,

Hi Kees,

Je bedoeld dit ? ( Zie bijlage )

Groet,

Bert
Bijlagen
Bert.JPG
Bert.JPG (59.02 KiB) 2788 keer bekeken
Door wslangerak
Ja, ik denk het wel ('t is nogal klein). Maar zo te zien is dat wat ik bedoel (zie de link in mijn vorige post).
(edit: bedankt voor de mail: inderdaad, duidelijk)

Als je die gemaakte php-file bekijkt op je server is het dan altijd "dag"? Dan zou je eens kunnen kijken in Control panel > Solar/Lunar & Coordinates > helemaal linksonder géén vinkje bij "Force daytime always".

Gr,
Door Meteonoord
wslangerak schrijft:
Ja, ik denk het wel ('t is nogal klein). Maar zo te zien is dat wat ik bedoel (zie de link in mijn vorige post).
(edit: bedankt voor de mail: inderdaad, duidelijk)

Als je die gemaakte php-file bekijkt op je server is het dan altijd "dag"? Dan zou je eens kunnen kijken in Control panel > Solar/Lunar & Coordinates > helemaal linksonder géén vinkje bij "Force daytime always".

Gr,

Heb je een e-mail gestuurd met nog een keer een screenshot.

Ja, de .php geeft altijd "Day"
Geen vinkje aanwezig.

Groet,

Bert
Door wslangerak
Wat staat er letterlijk in je "dag_of_nacht.txt"?

En wat zie je in je "dag_of_nacht.php"?
Door Meteonoord
wslangerak schrijft:
Wat staat er letterlijk in je "dag_of_nacht.txt"?

En wat zie je in je "dag_of_nacht.php"?

'k Heb je beide bestanden toegemaild.

Groet,

Bert
Door Meteonoord
Meteonoord schrijft:
Hi allemaal,

?>

Groet,

Bert

Het probleem is opgelost. Er zat een klein foutje in het script. Het loopt nu en als het te donker wordt komt er een foto. Nu moet ik nog de zaak wat verfijnen.

Graag wil ik Benjamin en Kees bedanken voor de hulp.

Voor wat mij betreft mag dit topic worden gesloten.

Groet,

Bert
Door weermaarssen
Bert

Gefeliciteerd.

Het is toch nog allemaal voor elkaar gekomen, veel plezier met de webcam.

Groet,

Louis