Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door reitsma1960
Ik heb net VVP aan de praat en zowel Wd als Weatherlink werken. Nou ja, WD werkt maar kort en wordt dan niet meer ge-update.
Ik zie helemaal onderaan het status scherm een regel met de de melding:
Weather Display socket error. Socket descriptor is (1) not a socket or (2) wrong type (10038)

WD wordt dan niet ge-update.

Wat moet de update speed zijn?

Wie herkent dit en weet wat te doen? Graag advies.

Oebel Reitsma
Door weerzoetermeer
Wat was het probleem Oebel?

Wellicht kunnen wij er wat van leren!

Gr.
Thierry
Door reitsma1960
Hallo Thierry,

Voor mij een geheel nieuw programma. Zoeken naar de juiste instellingen.

Ik had bij settings-->communication settings de Virtual console TCP/IP settings gebruikt in plaats van de COM port settings.
Zowel WD als Weatherlink draaien nu tegelijk op respectievelijk COM 5 en 6

Daarmee was het probleem opgelost.

Het blijft voor mij nog zoeken naar de juiste of best mogelijke instellingen.
Wanneer iemand tips heeft hoor ik ze graag.

Oebel
Door osjohn
reitsma1960 schrijft:
Hallo Thierry,

Voor mij een geheel nieuw programma. Zoeken naar de juiste instellingen.

Ik had bij settings-->communication settings de Virtual console TCP/IP settings gebruikt in plaats van de COM port settings.
Zowel WD als Weatherlink draaien nu tegelijk op respectievelijk COM 5 en 6

Daarmee was het probleem opgelost.

Het blijft voor mij nog zoeken naar de juiste of best mogelijke instellingen.
Wanneer iemand tips heeft hoor ik ze graag.

Oebel

Ik heb zowel WD als Weatherlink via IP/TCP lopen, je kan ook nog gratis VP-Live downloaden, erg handig.

IP 127.0.0.1 TCP 5511 of 5512 etc.

gaat toch sneller.

John
Door reitsma1960
John,

Ik heb eerst ook via TCP/IP gedraaid maar kreeg dus een foutmelding.
(Weather Display socket error. Socket descriptor is (1) not a socket or (2) wrong type (10038) ) Het werkte even maar stopte dan.

Misschien heb ik iets verkeerd gedaan in WD.
Hoe en waar heb je dit ingesteld in WD?
Wat is beter en stabieler, via TCP/IP of de COM settings.
Via COM draait het goed zonder foutmelding.

Mogelijk kunnen ook andere gebruikers hun ervaringen en settings even melden.

Ik wil graag snel en stabiel draaien. Heb genoeg ellende gehad.

Oebel
Door reitsma1960
Een update.
Ik heb vandaag veel tijd besteed om WD en VVP en VPLive en Weatherlink draaiende te krijgen.Het draaide allemaal, maar niet tegelijk. Nu wel dus!
Ik heb van Eterlogic.com de virtual serial ports emulator (VSPE) gedownload en geinstalleerd.
Een prog met veel mogelijkheden. Kost een klein beetje, ($25) maar ja.......heb je ervoor over toch!?
Ik heb voor WD en Weatherlink COM poorten aangemaakt (15 en 17). Waarom die getallen..weet ik niet. Zomaar. Erg veel keuze en niet te dicht bij 1, 2 en 3..).
VPlive draait via TCP/IP

Tot nu toe draait dit probleemloos. Wat ik nog probeer is om alles via startwatch op te laten starten. Dit is nog lastig. Alles blijft maar opstarten en 1x is genoeg toch...!

Voor de rest wordt alles nu iedere seconde zeer stabiel ge-upload.

Dit werkt onder Vista 64 bit.
Wat ik gemerkt heb is dat bijv. WD soms niet goed opstart, oftewel geen contact lijkt te krijgen. Het is omslachtig , maar met VSPE is het heel simpel om een andere COM poort toe te wijzen of aan te maken. Dit in VVP bij Comunications setting dooroeren en voila...........opeens werkt het. Begrijpen doe ik het allemaal niet, maar ja.......moet je alles snappen? Bij mij werkt het prima.
Dit moet overigens ook onder Win. 7, ook 64 bit werken.

Ben absoluut geen deskundige, snap er helemaal niets van ( of, nou ja, klein beetje misschien....), maar dit werkt goed. (proberen,proberen en proberen.....)

Oebel
Door pa1jlg
reitsma1960 schrijft:
Een update.
Ik heb vandaag veel tijd besteed om WD en VVP en VPLive en Weatherlink draaiende te krijgen.Het draaide allemaal, maar niet tegelijk. Nu wel dus!
Ik heb van Eterlogic.com de virtual serial ports emulator (VSPE) gedownload en geinstalleerd.
Een prog met veel mogelijkheden. Kost een klein beetje, ($25) maar ja.......heb je ervoor over toch!?
Ik heb voor WD en Weatherlink COM poorten aangemaakt (15 en 17). Waarom die getallen..weet ik niet. Zomaar. Erg veel keuze en niet te dicht bij 1, 2 en 3..).
VPlive draait via TCP/IP

Tot nu toe draait dit probleemloos. Wat ik nog probeer is om alles via startwatch op te laten starten. Dit is nog lastig. Alles blijft maar opstarten en 1x is genoeg toch...!

Voor de rest wordt alles nu iedere seconde zeer stabiel ge-upload.

Dit werkt onder Vista 64 bit.
Wat ik gemerkt heb is dat bijv. WD soms niet goed opstart, oftewel geen contact lijkt te krijgen. Het is omslachtig , maar met VSPE is het heel simpel om een andere COM poort toe te wijzen of aan te maken. Dit in VVP bij Comunications setting dooroeren en voila...........opeens werkt het. Begrijpen doe ik het allemaal niet, maar ja.......moet je alles snappen? Bij mij werkt het prima.
Dit moet overigens ook onder Win. 7, ook 64 bit werken.

Ben absoluut geen deskundige, snap er helemaal niets van ( of, nou ja, klein beetje misschien....), maar dit werkt goed. (proberen,proberen en proberen.....)

Oebel

Hallo Oebel,

Zou ik van je config.vspe mogen hebben?

gtoeten Joop
Door reitsma1960
Hoi Joop,

Kun je uiteraard krijgen. Stuur me even je mailadres waar ik een ZIP bestand heen kan sturen.

Oebel