Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Snarf2000
Main Weather Display install file, new compiler version v10.37Q build 00
for Windows 98 / 2000 / ME / XP/VISTA/W7 & NT
Version on 17 October 2010 - 00:52:46
23.51 MB

Daarbij in het control panel een knop voor windfinder.com om je aan te melden om data met ze te delen.
Was de eerste leuke optie die ik tegenkwam in deze nieuwe versie.

Frans
Door wslangerak
Een kleine waarschuwing is toch op z'n plaats voor deze versie denk ik.

Er is eigenlijk nog steeds geen 100% zekerheid dat de - met een nieuwe compiler gemaakte - versie geen beta-versie meer is!

Zorg daarom altijd dat je een back-up hebt van de laatste "oude" versie die bij jou goed werkte.
Ik heb de overstap nog niet aangedurfd en draai nog steeds met 10.37Pbuild44 en geloof me, ik ben een fervent WD-gebruiker ;)
Door tinuz97
wslangerak schrijft:

Er is eigenlijk nog steeds geen 100% zekerheid dat de - met een nieuwe compiler gemaakte - versie geen beta-versie meer is!

Zorg daarom altijd dat je een back-up hebt van de laatste "oude" versie die bij jou goed werkte.
Ik heb de overstap nog niet aangedurfd en draai nog steeds met 10.37Pbuild44 en geloof me, ik ben een fervent WD-gebruiker ;)

Yep,altijd backuppen voordat je iets gaat veranderen.
Al moet ik zeggen dat ik nog geen problemen heb gehad,draai elke update die zowat elke dag uitkomt,soms meerdere keren per dag,al ligt het nu sinds de 17de even stil.
Enigste probleem dat ik heb gehad bij een versie is dat de upload naar hwa niet meer ging,gemeld en zo opgelost :lol:
De versie van de topic starter werkt overigens ook prima zover ik kan zien ;)
Door SpeedyGJ
Is er nu veel veranderd?
Ik draai nu versie 10.37P build 34 binnenkort weer updaten.
Door forsurh
wslangerak schrijft:

Kees,

Dat kan wel eens mijn vraag beantwoorden:

Met versie 10.37p99 had ik na een uitval van de windmeter buiten (zeldzaam overigens) met mijn WMR 200 alle grafieken flatliners. Normaal gesproken gebeurt dit alleen bij dat ene item.

Ook reageert WD erg traag op commando's. Dit bericht typen is nu al een probleem aangezien WD steeds weer terug schakelt naar het scherm. En dat is dan ca 5 seconden blank.

Tevens worden Gizmo's ed niet constant geupdated. Een vertraging van soms een uur.

Als jij zegt dat .44 de beste op dit moment is....Ik vertrouw je volledig!

Maar es even terug installeren..

Groeten,
Wisse

www.weerstation-grootegast.nl

edit:Na update is systeem weer stabieler.....
Door Snarf2000
Nog geen enkele hik of problem gehad met de nieuweste versie.

En NATUURLIJK een Back-up maken. (maar doet toch iedereen? :ohmy: )

Het is natuurlijk aan ieder op zich om een update te installeren, maar ik heb me altijd voorgenomen dat de updates er niet voor niets zijn, en dat een programma er in principe alleen maar beter op worden.

En voordat een update de wereld in gaat wordt deze natuurlijk door meerdere mensen getest.

Frans
Door wslangerak
Snarf2000 schrijft:
... dat de updates er niet voor niets zijn, en dat een programma er in principe alleen maar beter op worden.

En voordat een update de wereld in gaat wordt deze natuurlijk door meerdere mensen getest.

Frans

Mee eens, Frans, maar ik weet niet of je de laatste tijd het WD-forum over deze updates hebt gevolgd?
De laatste versies zijn met een andere compiler gemaakt met als einddoel een hele nieuwe en verbeterde versie van WD te krijgen. De stapjes waarmee dat gebeurt zijn niet allemaal vlekkeloos verlopen. Mensen waren hun extremen ineens kwijt, er vonden geen uploads meer plaats, Twitter werkte niet meer (nou ja de upload van WD naar Twitter dan....), halve maanden aan data verdwenen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Vandaar de kleine waarschuwing. Ieder moet het maar voor zich uitmaken.
Door Snarf2000
Heb net een hele hoop venstertjes, data grafieken en dergelijke bekeken.
Alles werkt naar behoren.

Zelfs http://www.twitter.com/meteonoordwest doet het SPONTAAN weer !
Ik ben tot nu toe tevreden.

Een goeie "gok" voor mij misschien, maar zoals je zelf al zei,
IEDER MOET HET VOOR ZICH ZELF UITMAKEN.

Frans
Door WSWijk
Heb hem net ook geinstalleerd.

Lijkt goed te draaien. Heb een klein probleempje gevonden onder windows7
Als je WD minimaliseert, wordt in de taskbar het icoontje van wd weergegeven alsof hij niet opgestart is, terwijl in de notification area (bij de klok) wel te zien is dat WD draait.

Is tot nu toe het enige... Effe op letten dus. Weet niet hoe het bij Win XP of Win Fietstas is...
Door weatherservice
Q versie draait nu 48 uur. Geen enkel probleem en ik heb zelf het gevoel dat WD minder CPU verbruikt. Programma start vlot op (server heeft een oud moederbord). Best tevreden dus!