Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Wiersma
Hoi hier Almere,

Wie kan mij de juiste instellinge aanreiken zodat ik op een eenvoudige wijze mijn vantage pro2 plus wirless middels wether display live goed op mijn site www.meteo-almere.nl krijg.
De gegevens op mijn pc komen nu via wetherlink middels de datalogger 6316 van Davis binnen. Ben al veertie dagen aan het stoeien. Dank voor de medewerking.
grt Andries Andrieswiersma@kpnplanet.nl:S
Door wslangerak
Hallo Andries,

Misschien kun je nog iets meer info geven:

Draait WD goed op een thuis-PC? En WDLive op je eigen PC?
Heb je de laatste versies van zowel WD als WDLive gedownload en geïnstalleerd?
Heb je de benodigde files voor WDLive ge-upload naar je site?
Handleiding van WDLive precies gevolgd?
Kan je een indicatie geven wat er nog wel goed werkt en wat niet meer?

Wellicht kunnen we je met wat meer gegevens verder helpen.

Gr,
Door Wiersma
Dank voor je snelle reactie.
hierbij even een toelichting op de vragen: Ik heb een Vantage Pro2 Plus draaien met Wetherlink hetgeen goed op mijn PC binnen komt, maar ik maar niet naar een webpagina krijg, zie mijn website www.meteo-almer.nl (het weer vandag) waarin ik wel als voorbeeld een aantal plaatjes heb opgenomen (buiten temp etc.). Nu wil ik graag op die zelfde pagina de weergave meters van wether display live hebben. Ik heb de laatste versie software van WD & WDL op mijn computer en wil graag met deze software werken alleen het ontbreekt mij om de juiste instellinge voor elkaar te krijgen. Verder beschik ik voor de Vantage Pro2 Plus over een data logger met USB aansluiting deze zorgt ervoor dat mijn data op depc terecht komt.
Mijn huidige website heb ik gemaakt met Web Designer 6 van Magix

Mijn bestanden van deze website staan in Wetherlink\\public\\sites\\updates

Dank voor je medewerking

mvg Andries Wiersma
Door wslangerak
Andries,

Het pad naar de files op je site, zou dat dit moeten zijn?
http://www.meteo-almere.nl/Wetherlink/public/sites/updates
Want deze directory bestaat niet op je site.

Verder heb je helaas niet alle vragen beantwoord.
Heb je Weather-Display draaien naast Weatherlink en krijg je in WD de data van je station binnen?
Heb je de files, die nodig zijn voor WDLive ge-upload naar je site?

Overigens sluis ik deze vraag even door naar andere VP2-bezitters: het is toch mogelijk om alleen WD te hebben draaien met de VP? Of heb je daar altijd WL voor nodig?

Gr,
Door Wiersma
Hoi, Nog even een reactie op de niet beantwoorde vragen:

Wether Display draait naast Wetherlink, maar liever zou ik dit niet gebruiken als ik de instellingen voor WD & WDL er goed in krijg.

De files die ik nodig heb voor WDLive heb ik niet geupload naar mijn site dat ging namelijk niet goed.

Ik zou ze graag op mijn site willen hebben op de pagina die verwijst naar Het weer in almere. (zie mijn site WWW.Meteo-Almere.nl)

Verder gaf je aan dat ik het pad verkeerd heb neer gezet en dat er file ontbreken!

Het pad waar ik mijn site naar uploade is: c.wetherlink\\public\\sites\\updates

met jou antwoord begreep ik dat ik dit pad moet wijzigen

grt mAndries
Door weerzoetermeer
Overigens sluis ik deze vraag even door naar andere VP2-bezitters: het is toch mogelijk om alleen WD te hebben draaien met de VP? Of heb je daar altijd WL voor nodig?

Hoi Kees,

Je kan Weather-Display gebruiken zonder Weatherlink. Wil je beide programma's tegelijk gebruiken heb je het programma VirtualVP nodig, anders gaat het niet werken.

Als ik Andries een advies mag geven?

Zorg eerst dat je alles onder de knie hebt van Weatherlink en dat je een begin pagina kan maken op je website waarbij de gegevens worden geupload naar je site. Weather-Display en Weather-Display Live zijn geen eenvoudige programma's om mee te beginnen. De locatie die je opgeeft waar je bestanden heen gaan lijkt mij de schijf van je computer en niet de server waar je website op staat en dat is wel de bedoeling.

Gr.
Thierry