Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door dibasta
Ik heb eindelijk WD aan de praat, door fantastisch hulp van een aantal mensen op dit forum!

Ik heb WD alleen op mijn desktop draaien en zie later wel even hoe dat zit met plaatsen op website o.i.d.

Maar ik vind dat schermpje er wat klein uitzien, de letters zijn ook niet te groot,
en bij: binnenluchtvochtigheid staat de waarde er met groene letters er half doorheen, is het mogelijk dit aan te passen??
Ik heb wel gezien als je links klikt op het scherm , krijg je enlarge, maar dan verkleint hij nog meer, maar wilde dit wat groter maken, zodat het duidelijker is.

Weet iemand hoe?

Groet,
Peter.
Door fotogw
Hee Peter,

Het standaardantwoord bij WD is altijd dat bijna alles kan, alleen dat het soms een leuke puzzel wordt om het ook echt voor elkaar te krijgen. Het mainscreen veranderen kun je doen door te gaan naar het menu "setup", "Advanced/misc settings", tabblad "main window customize" en ook in het menu "Controlpanel", "Colours" kun je instellingen kiezen. Een tip; ff backuppen;-)

succes
Gerhard
Door dibasta
ik heb je suggestie's geprobeerd, maar het main screen blijft klein, alleen de optie colors, daar heb ik wat kunnen veranderen ! wat er niet beter op geworden is.

Heb nu heel wat door elkaar staan hahaha..

Waar het om gaat is dat is het complete (main) scherm kan vergroten incl. letters grafieken e.d., dus alles vergroten.

Groet,
Peter.
Door wslangerak
Je kunt ook eens kijken of deze optie verbetering geeft:

Setup > Fullscreen when larger than 800x600 > Base on screen height (widescreen)

En dan via de Advanced/Misc settings de boel verplaatsen waar nodig.

Via Control panel > Colors > Tabblad Main screen colors/fonts kun je ook aardig wat lettertypen (fonts) vergroten als je wilt.
Door hanszzz
dat klopt idd je kan alles wel verzetten en verschuiven maar ik zou ook graag de grafieken wat kleiner willen hebben en de tekst boven en onder de grafieken wat groter

gaat om de luchtdruk gemiddelde enz
Door wslangerak
Verplaatsen gaat met Shift + muis.
Vergroten, verkleinen van velden zoals de grafieken gaat met Control + muis.
De grootte van de letters kan je aanpassen via Control panel > Colors > Tabblad Graphs Color/Font.
Door wslangerak
Graag gedaan.

Vergeet de tip van Gerhard ook niet in dit soort gevallen:
eerst een back-up maken, want je zou de eerste niet zijn die een bepaald veld op het scherm kwijt is omdat het met CTRL+muis zo klein is gemaakt dat je het niet meer ziet...

Sluiten we deze gelijk maar af.