Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Gert
Hallo,

De wind komt uit het oosten,mijn windmeter wijst daar
ook naar toe,maar op mijn weerstation (la crosse 3600)
geeft hij het westen wind aan.
Mijn vraag is,kan ik dat ergens reseten?
Ik gebruik ook Weather display
misschien daar wat aan doen?
Of wat moet ik anders doen?

Iemand een idee.

M.V.G.
Gert
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
Gert,

Je moet de windvaan met een kompas uitrichten op het Noorden.

Wat ik bedoel is dat je niet lukraak de windmeter zo maar ergens aan kan bevestiging.Met Kompas het Noorden zoeken Windmeter en vaan draaien tot ie noorden aangeeft op de console,Daarna de windmeter vastzetten en dan heb je de windrichtingen goed.

Mvg,

Martijn
Door petergroeneveld
Heb vroeger ook de La Crosse 3600 gehad, dacht dat je hem richting oost moet richten d.w.z. het armpje waar de windvaan en windmeter aan vast zit moet naar het oosten wijzen. Dus jij moet hem 180 graden draaien, staat als het goed is ook in de gebruiksaanwijzing.
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
petergroeneveld schrijft:
Heb vroeger ook de La Crosse 3600 gehad, dacht dat je hem richting oost moet richten d.w.z. het armpje waar de windvaan en windmeter aan vast zit moet naar het oosten wijzen. Dus jij moet hem 180 graden draaien, staat als het goed is ook in de gebruiksaanwijzing.

Ik heb hier nog steeds de La crosse Ws 3600 draaien, Echter als backup Peter en ik heb hem met een kompas uitgericht.

Dan weet je altijd dat de windrichting precies goed is. De arm van de Windmeter moet dan naar Oosten wijzen inderdaad, Maar met het kompas is de makkelijkste manier.

Mvg,

Martijn
Door WSWijk
Ik heb nog een windvaan van de 3600 liggen (de rest trouwens ook)...

Heb even voor je gekeken. Als je op de zijkant van de windmeter kijkt, staat er op de windmeter precies aangegeven waar noord oost zuid en west naar gericht moeten worden. Is dus gewoon een kwestie van uitrichten met een compas.

Als je de windwijzer aan een paal vast maakt, zit de westkant dus aan de kant van de paal moet hij dus vanaf de paal naar het oosten wijzen.

Groeten

Theo
Door Gert
Dat klopt Theo,
Ik heb twee windmeters,die één die er standaard bij zit,en een nieuwe met cupjes.
Ik heb het gezien,ga morgen het dak op om het goed te plaatsen

Gert

ps. wat kan ik er voor vragen,voor de La Crosse 3600,
ik wil een keer wat anders?
Door WSWijk
Gert schrijft:
Dat klopt Theo,
Ik heb twee windmeters,die één die er standaard bij zit,en een nieuwe met cupjes.
Ik heb het gezien,ga morgen het dak op om het goed te plaatsen

Gert

ps. wat kan ik er voor vragen,voor de La Crosse 3600,
ik wil een keer wat anders?

Omdat de LaCrosse 3600 niet zo bijzonder duur was heb ik hem hier ook nog steeds liggen. Dit met de gedachte dat ik een station achter de hand heb, als mijn huidige Davis VP2 defect zou gaan. Kan ik de LaCrosse nog tijdelijk inzetten tijdens de reparatie periode...

Zou eigenlijk niet weten wat je er voor kan vragen...