Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door kingroi
Ik heb problemen met Weather Display en hoop dat iemand kan helpen. Weerstation is een Davis Vantage Pro2 icm met WD, Na verloop van tijd ververst WD de website niet meer. Er is niets veranderd, als het loopt, dan loopt het en dan moet je m.i. niets veranderen. Er wordt wel een clientraw bestand gemaakt. Als je op het icoontje van de WD real time ftp klikt, zie je het beeld verversen en wordt er melding gemaakt dat er wel een upload plaats vindt. Als je echter met een extern FTP programma kijkt, zie je dat er een clientraw staat met de tijd van het moment dat er niet meer wordt ververst.

Als ik manueel de clientraw upload, is er geen probleem maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Na een hele hoop herstarten, proberen etc etc kan het probleem zomaar weer verholpen zijn, maar het is dan niet duidelijk welke actie tot het juiste gevolg heeft geleid. Na een bepaalde periode begint het gedonder weer opnieuwe etc.

Wie herkent dit probleem of weet een oplossing?
Door dualfoot
Ik heb ook zo'n probleem: Als het aanstaat en ik zit niet op de pc doet het het prima maar zodra ik even op de computer ga (ínternetten etc) dan wilt hij ineens niet meer uploaden. Ik weet ook niet wat het probleem is
Door kingroi
BTW, heb nu tijdelijk even fling aan het werk, het moet ondertussen toch doordraaien :unsure:
Door kingroi
Ik heb ondertussen Weatherdisplay op een andere computer geïnstalleerd, geen succes. Mijn andere IP-datalogger geprobeerd, geen succes. Zijn er behalve Weather Display andere programma's die met het AJAX-script van Saratoga werken?
Door teesee64
FTP programma's moet je opdracht geven om de lijst te verversen. anders blijft het FTP programma de oude lijst weergeven zolang je ingelogd bent op je server en kun je niet zien dat de file ge-update is.

Zelfs de verbinding verbreken met je server en dan opnieuw verbinding maken zorgt er niet voor dat je de gewijzigde bestanden kunt zien die door een ander prog gewijzigd zijn!

In FileZilla doe je dit door in het gedeelte van de remote server op een lege plek met rechts te klikken en dan te kiezen voor vernieuwen. Of door F5 op je keyboard te gebruiken.

De file is dus wel ge-update, alleen zie je het niet.

Misschien is dat het probleem?

Groet,
Theo
Door kingroi
Dank voor je reaktie maar dat is niet het probleem. Het probleem is dat WD in een ongewijzigde situatie na verloop van tijd stopt met de clientraw te updaten. De waarden op de website zijn dan niet actueel. Als je in de real time ftp van WD kijkt (icoontjerechtsonder), dan lijkt er niets aan de hand. Maar ondertussen gaat het dus niet goed. Ik heb nu in WD de optie gekozen om gebruik te maken van een extern ftp programma, dan gaat het weer wel goed. Het ligt dus aan WD ? Ik ben benieuwd wie hier nog meer last van heeft of weet hoe het op te lossen.........
Door WSWijk
Hoi Hein,

Mag ik vragen welke versie van WD je gebruikt?

Groeten

(andere) Theo :)
Door kingroi
De meest recente. In de vorige versie was dit ook al het geval dus het leek me verstandig om een update te doen. Heeft dus niet mogen baten. Een update is niet altijd een verbetering.
Door WSWijk
Heb even zitten kijken...

We hebben hier nu mogelijk twee verschillende problemen door elkaar lopen.

Probleem 1:
We hebben de website die geupdate moet worden. Hiervoor wordt een logfile in de Wd directory bijgehouden. Deze updates worden door WD zelf gedaan.

Probleem 2:
We hebben de clientraw files die moeten worden geupdate. Dit wordt niet vanuit WD zelf gedaan, maar hiervoor start WD een RealTimeFTP2.exe op, die de clientraw achtige files upload.

Kan je aangeven met welk deel je problemen hebt?

Groeten

Theo
Door kingroi
Hoi,

Er wordt door WD netjes een clientrawfile gemaakt. Die upload door WD vindt niet plaats, terwijl RealTimeFTP2.exe niet laat zien dat er iets niet goed gaat.

Eerst dacht ik dat het met gewijzigde schrijfrechten op de server te maken had. Niet dat ik zelf iets veranderd had, maar goed, je weet maar nooit. Dat is het niet.
Handmatig ftp werkt gewoon, door WD een extern programma laten werken gaat ook gewoon goed. Het is dus volgens mij de eigen ftp-client van WD.......

vr.gr.
Hein