Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door LPN
Hallo ,

ik heb een vraagje over een raar verschijnsel wat voorkomt in mijn weather display.
Het volgende is aan de hand wanneer ik een temepratuur meter op kanaal 2 gebruik krijg ik onderstaande grafiek , hij valt ieder zoveel minuten naar 0

als ik kijk bij de view > irox extra sensors zie je daar de huidige waarde ook iedere keer even 0 aangeven maar op de console blijft hij gewoon de gemeten waarde van dat moment aangeven. Ik heb dit met 2 verschillende sensors gezien en ook met de vorige versie van WD was dit te zien.Mijn hoofd temperatuur meter zit op kanaal 1 (is een 3 kanaals zender) op kanaal 3 zit een andere bij mij in de buurt dus blijft alleen kanaal 2 over voor de 2e sensor.Ook dit is een 3 kanaals sensor die ik op dit moment gebruik voor de temp. van het zwembad.

Mvg Len
Door jeroenzwart
LPN schrijft:
Hallo ,

ik heb een vraagje over een raar verschijnsel wat voorkomt in mijn weather display.
Het volgende is aan de hand wanneer ik een temepratuur meter op kanaal 2 gebruik krijg ik onderstaande grafiek , hij valt ieder zoveel minuten naar 0

Mvg Len

Slechte ontvangst misschien? Ik heb weliswaar geen Nexus, maar een Davis, maar daar geldt ook dat indien de ontvangst slecht is, de waarde in de datalogger naar 0 kan terugvallen, terwijl de console gewoon nog een juiste meetwaarde laat zien. Feitelijk is dat dan gewoon de laatste correct gemeten waarde, de 0-waarde wordt genegeerd...
Door nolversteeg
Hallo Len,

Over de temperatuur van het zwembad is niets te klagen , maar als de sensor buiten het bereik van van de ontvanger komt kan je dit verschijnsel verwachten , dus proberen de ontvanger iets meer richting zender verplaatsen en kijken wat het resultaat is.

groeten Nol
Hallo Nol,

ik heb het zelfs een keer geprobeerd met de temp.meter naast de console ook dan krijg ik die rare waardes, ga ik voor een ander kanaal dan is het weg . Heb het ook gehad met een 5 kanaals sensor die gaf hetzelfde beeld op kanaal 2 maar op een hoger kanaal niet.Wat misschien zou kunnen omdat ik mijn hoofdtemperatuur meter op kanaal 1 heb en een andere vind op kanaal 3 (alleen maar temperatuur geen luchtvochtigheid) dat deze toch wat verstoring geeft op kanaal 2. Dus dat hij storing ondervind van de meter op kanaal 3 tijdens het zenden ik weet dus niet wat voor soort merk dat dat is.

offtopic
Wat betreft de temperatuur van het water heb ik zeker niet over te klagen, het is ook zo'n zonde om de kinders in koud water te zetten, als de zon eens een keer schijnt.
Door nolversteeg
Hallo Len,

Misschien heel kort door de bocht ,maar ik zie dat de uitvallen regelmatig voorkomen. om uit te sluiten dat het van het nabuurstation komt zou je hem kunnen vragen om het systeem uit te schakelen om zeker te weten dat het daar niet aan ligt .en kan je verder zoeken naar het probleem.

Groeten Nol
Door hanszzz
Door het uit vallen van de desbetreffende sensor zou je eens de censor een kwart of halve slag kunnen draaien heeft hier wel geholpen. of de antenne van je basic station eens op 45 graden zetten.

grt Hans
Door wslangerak
Het zal inderdaad een interferentie zijn met een andere sensor. Jammer dat je maar drie kanalen hebt. Maar dan is 't geen originele standaardsensor zeker?

Je kunt eens kijken bij de spike ignore-instelling voor de temperatuur.
Control panel > Offsets & Initial rain > Tabblad "Limits"
Daar links onderaan kijken hoe de spike ignore voor de temperatuur is ingesteld. Staat die op nul, zet hem dan bijvoorbeeld eens op 10. Iedere "temperatuursprong" oftewel spike van tien graden of meer wordt dan genegeerd en dus niet zichtbaar gemaakt in je grafiek.

Tenminste.... als dit ook werkt voor de andere sensoren dan de hoofdsensor voor de buitentemperatuur.

Je zou ook eens kunnen kijken wat er gebeurt als je de twee kanalen van je twee sensoren omwisselt. Bijvoorbeeld je hoofdsensor op 2 ( let op: in WD is het dan sensor #1!! ) en je zwembadsensor op 1.
Kees,
ik zal van middag eens kijken of het op te lossen is met die settings in WD.
Wat betreft het omwisselen van de hoofd en zwembadsensor dat is niet mogenlijk Beide zijn de 3 kanaals watersensors (WSP 320/TFA 30.3177) waarvan voor de hoofdtemperatuur de temperatuur en luchtvochtigheids sensor uit de behuizing zijn gehaald en in mijn weerhut gemonteerd zijn.Bij deze type sensors zijn dit namenlijk 2 losse opnemers.

wat betreft het andere station moet ik eens gaan kijken waar het zit.

Mvg Len
Hallo,

Nou weet ik het ook niet maar het is opgelost.Gisteren gekeken bij Control panel > Offsets & Initial rain > Tabblad "Limits deze stond al op 8 waarde wat verhoogd en verlaagd maar dit gaf geen verbetering.Dus vandaag maar weer terug op 8 gezet.En wat blijkt nu een hele mooi lijn in de grafiek.

Dus probleem is opgelost

In ieder geval bedankt

mvg Len