Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door AenG
Voor het aanmaken van een MYSQL database voor WD kan ik geen duidelijk handleiding vinden. Zelfs op het WD forum is hierover weinig informatie te vinden.
Daarom heb ik zelf maar even iets gemaakt. Aanvullingen zijn natuurlijk welkom.

De WDMYSQL database kan gebruikt worden icm. met WU-GRAPHS. Een verbinding met WUNDER(af)GROUND is dan niet meer nodig.

http://www.hetweerinboskamp.nl/hetweera ... eiding.doc

Gr. Geert
Door jacg
Geert,

Misschien nog een stukje handleiding erbij:

Je kunt de data die al beschikbaar is in WD ook importeren in je database.
Klik op choose a file to add to the database: haal uit je logfiles de maand die je wilt importeren. Zo hoef je niet vanaf 0 te beginnen.
Door wsMaurik
Bedankt hiervoor Geert.
Ik wil ook een eigen database gaan gebruiken en dit scheelt weer een hele boel uitzoek werk. Denk dat veek mensen dit als een eerste opzet gaan gebruiken.
Mogelijk kan dit als een sticky message worden geplaatst?
Door AenG
jacg schrijft:
Geert,

Werkt zeker met een externe database, heb het hier draaien, moet natuurlijk je database wel benaderbaar zijn van buitenaf.

Groeten,

Jacco

Bedankt voor de tip Jacco. Ik ga eerst eens kijken of ik een connectie kan maken met een mysqldatabase bij mijn provider (antagonist).
Door AenG
Het is gelukt.

- ik heb eerst een nieuwe database aangemaakt met DirectAdmin (antagonist)
- toen moest ik mijn ip-adres rechten geven op de database (add host)
- bij modify privileges” moest ik Grant op “yes” zetten. Anders kan WD de tabel
niet aanmaken.
- daarna alle gegevens in WD ingevuld en de tabel laten maken.
- dan kun je naar phpadmin (bij je provider) om te kijken of je database gevuld
wordt.

Dat importeren begrijp ik niet helemaal. Ik heb in phpadmin wel een “Importeer” optie, maar dan gaat hier het licht uit.

Nog 2 opmerkingen.
Als ik weer eens van Ziggo een ander ip-adres krijg dan moet ik dat hier dus ook wijzigen. Is daar een andere oplossing voor?

Verder laat ik elke minuut de database updaten. De database zal dan wel erg omvangrijk worden. Is mijn 3Gig ruimte dan wel voldoende?
Bijlagen
Knipsel-d62b847d26b856f12d7ba60b0f48ef6a.JPG
Knipsel-d62b847d26b856f12d7ba60b0f48ef6a.JPG (43.34 KiB) 3761 keer bekeken