Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Hans1960
Hallo ,
Sinds een paar maand valt weather display ongeveer om de 3 weken op de laptop compleet weg
ik moet dan weather display opnieuw opstarten en dan gaat het weer een week of 3 goed .
Iemand enig idee hoe dit kan en/of kan dat een instelling zijn ?
Ik lees het wel .

Mvg Hans.
Door Snarf2000
Hoi Hans.

Dit probleem hoor ik wel eens vaker.
Heb je toevallig ook andere apparatuur op je pc draaien,
En dan met name welke USB apparatuur, zoals bv een webcam (merk?).
En zo ja, draait deze dan ook nog?

En met welk besturingssysteem werk je?
PC of laptop?
Nog zo'n belangrijk vraagje,
welke updates zijn er onlangs geïnstalleerd welke invloed kunnen hebben op het functioneren?
Zomaar een aantal vaagjes die het ons wat makkelijker maken gericht voor je te zoeken.

Frans

EDIT: Chris, komt dit jou ook bekent voor?
Door Hans1960
Hallo Frans ,

Weather Display draait op een op Laptop waar windows 7 professional op zit en op de laptop zijn geen andere programma,s geinstalleerd .
De laptop wordt dus nooit gebruikt voor iets anders hij staat er puur en alleen voor mijn weerstation.
wat de update,s betreft ( voor weather display neem ik aan dat je bedoeld ) heb ik bij mijn weten nooit gedaan .
Versie van weather display is 10.37 P build 44

Mvg Hans.
Door Snarf2000
Dat is duidelijk.
Maar WD zo nu en dan updaten kan geen kwaad.

Maar ik bedoelde meer de windows updates.
Die kunnen ook de boel voor WD verpesten.
Ik zelf verdenk de USB aansturing wel eens voor deze klachten.
Reageert de USB nog wel als je een vastloper hebt?
Tenminste als je een USB hebt aangesloten.

Dan zou het ook nog een hardware problemen kunnen zijn.

Frans
Door Hans1960
weet je zo hoe/waar ik een update van wd kan vinden ?
Windows update,s heb ik volgens mij uitgeschakeld , en ik werk inderdaad met een usb kabel naar mijn console , maar zo gauw wd wegvalt weet ik niet of er dan nog wat met de usb gebeurd de muis is ook aangesloten via usb en die doet het dan nog wel gewoon.
Als het een hardweer probleem is gooi ik er windows 7 ultimate op en zet de automatische update,s uit en dan maar eens weer zien hoe het gaat.
ik heb trouwens volgens mij geen vastloper maar wd verdwijnd gewoon van het beeld , even naar de snelkoppeling en hij doet het weer een aantal weken.

Mvg Hans.
Door Snarf2000
ik heb trouwens volgens mij geen vastloper maar wd verdwijnd gewoon van het beeld , even naar de snelkoppeling en hij doet het weer een aantal weken.

Het lijkt er op dat de laptop een reboot doet en WD niet automatisch opstart.
Maar zo simpel zal het vast niet zijn.

Frans
Door Hans1960
Net nog gauw even gekeken naar jou link maar daar kan je toch alleen het complete wd programma downloaden ik zie daar nl geen update,s bij staan .

Mvg Hans.
Door Hans1960
Ja zou kunnen Frans ....even denken hoe ik daar achter kom , ik zou dan eigenlijk een progamma meer moeten laten draaien en als de laptop dan inderdaad een reboot doet zou dat progamma dan ook verdwenen moeten zijn toch ?
Als dat dan het geval is is het misschien verstandig om een andere versie van windows er op te zetten.

Hans.