Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door AenG
Voor mijn nieuwe weerstation (Campbell Scientific) kan ik geen gebruik maken van mijn bestaande Meteohub. Een groot nadeel als je een weerstation gebruikt wat je bij weeramateurs niet veel tegenkomt. Mijn Meteohub werkt al 3 jaar onafgebroken zonder dat deze down is geweest. Een zeer stabiel systeem dus. Jammer dat ik het niet meer kan gebruiken.

Mijn nieuwe weerstation kan data opslaan in een csv file (leesbaar voor Weather Display) of in een MYSQL database, dus ben ik eerst maar eens aan de slag gegaan met WD. Hier ben ik nu al een aantal maanden mee aan het stoeien en heeft Brian al wat dingen voor mij aangepast.

Ik kan nu zeggen dat ik maar niet kan wennen aan WD. De regelmatige updates met extra uitbreidingen zijn voor mij een crime. Door de ene update werkt een andere functionaliteit niet meer en uitbreidingen die niet goed werken worden niet afgemaakt en blijven dus definitief liggen.
Ook de instellingen die op verschillende plaatsen zijn te wijzigen maken het allemaal zeer ondoorzichtig.:(

Ik wel dus eigenlijk van WD af!

Heeft iemand een tip?

Gr. Geert
Door poldeleeuw
Hoi Geert,

Wat de updates betreft kan je ook bij 1 versie blijven waarbij alles werkt en die zo houden.

Wat het probleem betreft van het niet kunnen wennen aan WD kan je misschien beter Cumulus gebruiken, ik heb al vernomen dat dit wat eenvoudiger in elkaar steekt. Ik weet natuurlijk wel niet of je nieuwe ws ondersteunt wordt door Cumulus maar ik veronderstel van wel.
Door AenG
poldeleeuw schrijft:
Hoi Geert,

Wat de updates betreft kan je ook bij 1 versie blijven waarbij alles werkt en die zo houden.

Wat het probleem betreft van het niet kunnen wennen aan WD kan je misschien beter Cumulus gebruiken, ik heb al vernomen dat dit wat eenvoudiger in elkaar steekt. Ik weet natuurlijk wel niet of je nieuwe ws ondersteunt wordt door Cumulus maar ik veronderstel van wel.

Dag Joeri,

Cumulus was inderdaad mooi geweest, maar helaas werkt mijn weerstation daar niet mee samen. De keuze om WD niet meer te updaten zou inderdaad een optie zijn, maar doordat Brian telkens wat voor mij aanpast ben ik genoodzaakt wel te updaten.

Het mooiste zou een oplossing zijn met mijn Meteohub die een connectie maakt met een MYSQL database. Op het Meteohub forum heb ik hiervover al een bericht in de wishlist geplaatst. Helaas is Boris (Meteohub) niet zoals Brian die elke wens maar gaat implementeren.
Door teesee64
Is virtual VP een optie?
Wanneer je weerstation met virtual vp kan werken, kun je vervolgens ieder software pakket gebruiken wat je wilt volgens mij?

Groet,
Theo
Door AenG
teesee64 schrijft:
Is virtual VP een optie?
Wanneer je weerstation met virtual vp kan werken, kun je vervolgens ieder software pakket gebruiken wat je wilt volgens mij?

Groet,
Theo

Met virtualVP kun je één weerstation met maximaal 4 weerprogramma's laten werken (bv cumulus, Wd etc). Tot nu toe werkt mijn weerstation alleen maar met WD, en daar wil ik juist vanaf.
Met andere weerprogramma's werkt mijn weerstation helaas niet.

Ik denk dat ik echt aan WD vastzit!:(
Door AenG
jacg schrijft:
Geert,

Lijkt me toch dat hier voldoende interessant voor je bijstaat!

http://www.campbellsci.com/software

Groeten,

Jacco

Helaas niet.
Ik gebruik hiervan al Loggernet, deze haalt de data uit de datalogger en zet deze in een csv file. Daarna leest WD deze data in.
De resterende software die te koop is voldoet niet aan mijn verwachtingen. Het liefst werk ik met de Saratoga Ajax/php files. Die bieden voldoende flexibiliteit om zelf een eigen ontwerp te maken zonder teveel PHP kennis.
Met de Campbell software is dit helaas niet mogelijk.

Ik zie dat je ook met je website bezig bent. Dat ziet er mooi uit zo, mijn complimenten.
Door Wietse
Ik ben eigenlijk ook wel op zoek naar een waardige vervanger van Weather Display i.c.m. mijn Orgeon WMR 200. Inmiddels heb ik wel Cumulus ernaast draaien, maar hier kan ik dan weer geen oude data in importeren.

Doordat Weather Display zoveel bugs bevat sinds de nieuwe release, zit ik nog steeds op versie 10.37N, build 21; daar ik het absoluut onacceptabel vind dat als je bijv. om 23:55 uur niet Weather Display hebt draaien de extremen van de huidige dag niet gereset worden (om 00:00) bij het ophalen van gemiste gegevens uit de datalogger van het weerstation.

De extremen van de vorige dag blijven staan en hierin worden dan de nieuwe behaalde extremen van de volgende dag door elkaar gegooid, hier erger ik me al een jaar enorm aan.

Gelukkig draai ik al enige tijd 24/7 en mocht Weather Display op dat moment niet draaien heb ik het probleem gelukkig niet, doordat ik een behoorlijk gedateerde versie gebruik die deze functionaliteit nog wel had.

Brian zegt van niks te weten, maar in 10.37N, build 21 heeft dit probleem dus niet evenals de versies hiervoor. Twee jaar geleden al het probleem aan de orde gesteld (http://www.hetweeractueel.nl/forum/weat ... ur-per-dag), maar tot op heden geen oplossing.

Weather Display is een enorme zooi, eigenlijk zou het opzich wel prachtige programma opnieuw moeten worden geschreven en in een mooi jasje worden gegoten.