Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door ws vreewijk
Goede avond weer vrienden,

Na een lange periode van zoeken en dingen proberen om de elke zeg 6 dagen crash van
weather display en de daarmee gepaard gaande langzaam vastlopende weer laptop op te lossen bleek de opossing simpel.
Als ik geen crasch wilde moest ik de pc rebooten zeg elke 5 dagen het prog herstarten gaf GEEN oplossing alleen een regelmatige reboot.

Aangezien ik wel vaker gelezen heb dat mensen last hebben van weather display wat een crash veroorzaakte hierbij mijn oplossing.
Mijn weer pc draaid op windows vista maar ook windows 7 users hebben dr soms last van.

Mogelijk zijn er al mensen die dat toepassen en lachen om mn oplossing maar ik plaats het toch maar even.

Ik laat de pc auto reboot uitvoeren elke ochtend... je kan dat instellen in weather display onder:

Control panel
ga naar ftp&connections
vul links de tijd in dat je wil rebooten klik op > om de tijd te locken.
vul ook de dagen in dat je wil rebooten
zet reboot op ON dus op groen
druk op OK
Laat rechts de andere knop op rood staan (check for file off)

Wat je uiteraard WEL moet doen is:
Zorgen dat je pc kan opstarten zonder wachtwoord (is heel simpel)
Alle programma's die moeten draaien op je weer pc VAST maken aan prog opstarten

In mijn geval heb ik daar in staan :
virtual weather station
weather display
webcam capture programma

Heb het nu even draaien draaien en is een prima oplossing.
Uiteraard hoef je niet elke dag een reboot te laten uitvoeren je kan ook om de dag of 2x per week wat je zelf wil het is allemaal in weather display in te stellen.

mvr gr Chris
Door ws vreewijk
Sorry had een ding vergeten:

je moet wel even kiezen onder
control panel
ftp files&connections KIES DAN WEL REMOTE CONTROL REBOOT
VERDER ALS VERMELD.

hieronder zoals het had moeten staan

Goede avond weer vrienden,

Na een lange periode van zoeken en dingen proberen om de elke zeg 6 dagen crash van
weather display en de daarmee gepaard gaande langzaam vastlopende weer laptop op te lossen bleek de opossing simpel.
Als ik geen crasch wilde moest ik de pc rebooten zeg elke 5 dagen het prog herstarten gaf GEEN oplossing alleen een regelmatige reboot.

Aangezien ik wel vaker gelezen heb dat mensen last hebben van weather display wat een crash veroorzaakte hierbij mijn oplossing.
Mijn weer pc draaid op windows vista maar ook windows 7 users hebben dr soms last van.

Mogelijk zijn er al mensen die dat toepassen en lachen om mn oplossing maar ik plaats het toch maar even.

Ik laat de pc auto reboot uitvoeren elke ochtend... je kan dat instellen in weather display onder:

Control panel
ga naar ftp&connections
kies REMOTE CONTROL REBOOT
vul links de tijd in dat je wil rebooten klik op > om de tijd te locken.
vul ook de dagen in dat je wil rebooten
zet reboot op ON dus op groen
druk op OK
Laat rechts de andere knop op rood staan (check for file off)

Wat je uiteraard WEL moet doen is:
Zorgen dat je pc kan opstarten zonder wachtwoord (is heel simpel)
Alle programma's die moeten draaien op je weer pc VAST maken aan prog opstarten

In mijn geval heb ik daar in staan :
virtual weather station
weather display
webcam capture programma

Heb het nu even draaien draaien en is een prima oplossing.
Uiteraard hoef je niet elke dag een reboot te laten uitvoeren je kan ook om de dag of 2x per week wat je zelf wil het is allemaal in weather display in te stellen.

Sorry voor het ongemak/onduidelijkheid
mvr gr Chris
Door jschoonh
Dit is eeb prima oplossing en niet helemaal vreemd in het windows wereldje. De meeste window versie onder de NT kernel hebben met sommige programatuur neiging om langzaam memory te claimen en het niet meer terug te geven. Er is één simpele mannier om alle beschikbare memory weer vrij te maken...reboot.
Door Snarf2000
Hoi Chris.

Eigenlijk mag je niet zeggen dat het de oplossing is.
Het werkt wel, maar het is meer een workaround.
Het is nu het probleem omzeilen.
Echt een systeembeheerdersoplossing :laugh:

De echte reden is nooit gevonden, maar dit is wel een manier om van de vastlopers af te komen.
En natuurlijk is een herstart van een pc nooit verkeert.
Lekker een frisse start.

Frans
Door ws vreewijk
@ jschoonh

Tot nu toe was nooit precies te achterhalen waarom ook met analyse niet je kon zien dat de boel ging vast lopen tijdstip noem maar op maar NIET de reden,alle updates gedraaid alles up to date noem maar op probleem bleef.

Er waren vroeger vage meldingen omtrent register.... ook meldingen te weinig disc space
vreemd dr was meer als 350 gig aan schijf ruimte heb ook al eerder hier kenbaar gemaakt echter niemand kon me eigenlijk verder helpen,niet zo vreemd omdat weather display wel vaker rare kuren vertoont,dus je weet niet zeker is het WD of is het je pc op het laatst kies je er dan voor om steeds op tijd te rebooten handmatig maar ik kan je vertellen dat word je na een jaartje of zo ook zat.

Peter ws bommeltje had ook een soortgelijk probleem ooit.

goed al doende leerd men.

@ Hi Frans we hadden het er eerder ook al eens over maar het bleef toch een vreemd probleem en met mn beperkte kennis een niet op te lossen opstakel dit is misschien niet een elegante oplossing maar wel een werkbare:)

gr Chris
Door whozee
Een nieuwere windows versie zou ook geen kwaad kunnen. Zie:

Microsoft is gestopt met de algemene updates voor Windows Vista. Wat betekent dat voor wie het gefaalde besturingssysteem nog gebruikt?

Nieuwe updates zijn sinds 10 april enkel nog beschikbaar voor wie betaalde (extended) ondersteuning neemt. Al blijven beveiligingsupdates gratis voor iedereen.

Microsoft zal de stopzetting ongetwijfeld aanhalen als het perfecte moment om over te stappen op Windows 7. Maar geen nood voor wie dat niet wil. De betalende Extended Support voor Vista blijft bestaan tot 11 april 2017.
Door ws vreewijk
Ja W.H. Hozee

Maar de problemen spelen al een jaartje of wat,dus staat los daarvan.

En ook sommige windows 7 gebruikers hebben last van dit verschijnsel.

Maar je hebt gelijk we zullen met de tijd mee moeten :laugh:
windows 7 is ook al weer bijna achterhaald:huh: dan maar win 8

gr Chris