Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door WeerStationWoerden
goede avond

zit hier met een raar probleem .
heb zomaar uit het niks een Gust van 188km/h
dit is alleen zichtbaar in WD en WDL en ook op HWA .
op mijn console is dit niet zichtbaar !
dit is begonnen +_ 2 jaar geleden .
en dan 2x per jaar .
alleen heb het nu al 2x in 1 week tijd ?

er werd al vertelt dat dit met vocht te maken had .
maar dan moet ik het toch ook zien op mijn console van Davis ?
wat wel opvalt is dat het alleen in de ochtend gebeurt .

iemand hier het zelfde probleem .. en opgelost ?

gebruik de Davis vantage pro 2 … WD 10.37Q build 85

Mvg Gert
Door Overijse
Kun je in WD ergens softwarematig opvangen door een maxwind te zetten, alles wat erover gaat wordt dan gewoon genegeerd door WD. Heb het zelf eens moeten toepassen in het verleden.

Ben op zoek naar die funtie in WD of er moet mij iemand voor zijn waar die te vinden is.

Grtz
Kris
Door Snarf2000
Volgens mij had Willy Peters hier ook last van.
Hij heeft/had bij een bepaalde windrichting last van zijn rookgasafvoer van de CV?
Deze ging precies over zijn windmeter.
En hij kreeg ook telkens bericht van mij.
En die zijn veelal niet de leuksten om te ontvangen.
Maar wel terecht.

Frans
Door Overijse
In WD klik :

Setup - Universal setup - Limits - Max Windspeeds

Is wel in kts (50 kts = ongeveer 92.5 Km/hr)

Grtz
Kris
Door WeerStationWoerden
bedankt Kris
er stond 300 ... maar heb er 65 van gemaakt ( +_ 120km/h)
als het goed is moet ik nu geen problemen meer veroorzaken
de foute gust was altijd rond de 180-188 km/h

een mail ontvangen is altijd leuk ... maar niet om dit soort gevalen ;-)

Kris en Frans bedankt

sorry voor alle overlast

Mvg Gert

Overijse schrijft:
In WD klik :

Grtz
Kris
Door WeerStationWoerden
hoi Frans
onder de windmeter hier is de uitlaat van mijn gaskachels
maar die staan uit dus dat kan het hier niet zijn lijkt mij

alleen bij de regenmeter en temp meter daar staat wel een cv uitlaat in de buurt
zal dat het zijn ?
alleen de buren zijn al 3 dagen op vakantie dus de cv staat ook uit ...
( word alleen met douche gebruikt ) dat kan het dus ook niet zijn ...

Mvg Gert

Snarf2000 schrijft:
Volgens mij had Willy Peters hier ook last van.
Hij heeft/had bij een bepaalde windrichting last van zijn rookgasafvoer van de CV?
Deze ging precies over zijn windmeter.
En hij kreeg ook telkens bericht van mij.
En die zijn veelal niet de leuksten om te ontvangen.
Maar wel terecht.

Frans
Door Willy Peters
Wat Frans schrijft klopt! Het zijn echt niet de leukste mails die je van Frans krijgt. Maar mijn inziens wel terecht. Alhoewel de toonzetting....

Ik heb er verschrikkelijk mee zitten klooien. Met name afgelopen winter tijdens de mist. De rookgassen van de uitlaat van de CV trekken dan langs de windmeter. Ik wist na een bepaalde tijd 100% zeker dat het daar aan lag. Ik log de temperatuur van de hobbyzolder. Op het moment dat s'morgens de CV ketel weer aansloeg ( de temp op de hobbyzolder ging op dat moment omhoog) ging de windsnelheid aan de haal. Dit ging dan door totdat de CV ketel afsloeg of dat het harder ging waaien. Voor een week of 6 terug had ik er weer last van maar dit had niks met de rookgassen van de CV ketel te maken, het gebeurde bij een onweersbui terwijl het niet hard waaide.

Ik heb voor een maand terug de windmeter uit de mast gehaald en deze volgens de handleiding die ergens op het forum van HWA staat helemaal gedemonteerd, schoongemaakt, de lagers met dunne machineolie gesmeerd en van een nieuw reedcontact voorzien. Verder heb ik alle soldeerpunten voorzien van een beetje modelbouwverf, dusdanig dat alles geisoleerd is. D.w.z. dat eventuele invloeden van buitenaf geen invloed meer hebben op de electronica. tot nu toe heb ik geen extreem hoge onterechte windsnelheden meer gehad.

Wat ik nog wil doen is een aardleiding aan de mast aanbrengen. De mast is n.l gemonteerd tegen het kunsstof van de dakkapel. Mocht er statische ladingen ontstaan dan zou deze naar mijn idee af moeten vloeien naar aarde.

De windsnelheid van mijn weerstation is nog steeds geblokt. Op het moment dat de aarde bevestigd is zou alles in orde moeten zijn. Ik geef Frans dan een seintje dat de blokkade er af kan.

Willy
meteo wijchen
Door Overijse
WeerStationWoerden schrijft:
bedankt Kris
er stond 300 ... maar heb er 65 van gemaakt ( +_ 120km/h)
als het goed is moet ik nu geen problemen meer veroorzaken
de foute gust was altijd rond de 180-188 km/h

een mail ontvangen is altijd leuk ... maar niet om dit soort gevalen ;-)

Kris en Frans bedankt

sorry voor alle overlast

Mvg Gert

Overijse schrijft:
In WD klik :

Grtz
Kris

Geen dank en geen overlast hoor, zo blijven we allemaal samen bezig om elkaar te helpen als het kan.
Door WeerStationWoerden
hoi Willy
ik heb zelf het idee dat dit niet mijn oorzaak is
heb toch het idee dat WD af en toe een beetje van slag is
en ik heb zelf zins een paar maanden een nieuwe windmeter
lijkt mij sterk dat die gelijk al storing geeft

vraag me af zie je in je console ook de zelfde gust ??
ik zelf niet .. daarom denk ik zelf dat het met software te maken heb en niet met de hardware
... kan het natuurlijk mis hebben

maar 1 ding valt wel op .. gebeurte deze week 2x na mist
+_ 2 uur nadat de mist was opgetroken .. kan toeval zijn natuurlijk

cv en zo kan het hier niet zijn .. zoals ik al in mijn bericht melden

ik kijk het hier weer af

bedankt voor je info

Mvg Gert

Willy Peters schrijft:
Wat Frans schrijft klopt! Het zijn echt niet de leukste mails die je van Frans krijgt. Maar mijn inziens wel terecht. Alhoewel de toonzetting....

Ik heb er verschrikkelijk mee zitten klooien. Met name afgelopen winter tijdens de mist. De rookgassen van de uitlaat van de CV trekken dan langs de windmeter. Ik wist na een bepaalde tijd 100% zeker dat het daar aan lag. Ik log de temperatuur van de hobbyzolder. Op het moment dat s'morgens de CV ketel weer aansloeg ( de temp op de hobbyzolder ging op dat moment omhoog) ging de windsnelheid aan de haal. Dit ging dan door totdat de CV ketel afsloeg of dat het harder ging waaien. Voor een week of 6 terug had ik er weer last van maar dit had niks met de rookgassen van de CV ketel te maken, het gebeurde bij een onweersbui terwijl het niet hard waaide.

Ik heb voor een maand terug de windmeter uit de mast gehaald en deze volgens de handleiding die ergens op het forum van HWA staat helemaal gedemonteerd, schoongemaakt, de lagers met dunne machineolie gesmeerd en van een nieuw reedcontact voorzien. Verder heb ik alle soldeerpunten voorzien van een beetje modelbouwverf, dusdanig dat alles geisoleerd is. D.w.z. dat eventuele invloeden van buitenaf geen invloed meer hebben op de electronica. tot nu toe heb ik geen extreem hoge onterechte windsnelheden meer gehad.

Wat ik nog wil doen is een aardleiding aan de mast aanbrengen. De mast is n.l gemonteerd tegen het kunsstof van de dakkapel. Mocht er statische ladingen ontstaan dan zou deze naar mijn idee af moeten vloeien naar aarde.

De windsnelheid van mijn weerstation is nog steeds geblokt. Op het moment dat de aarde bevestigd is zou alles in orde moeten zijn. Ik geef Frans dan een seintje dat de blokkade er af kan.

Willy
meteo wijchen