Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door ballegooijen
Ik ben voornemens om WD aan te schaffen en de data op mijn website te publiceren. Nu ben ik mijn website aan het bouwen in Joomla 2.5
Weet iemand of er een extentie of een template beschikbaar is voor de presentatie van de weergegevens in Joomla 2.5?

Groeten,
Johan
Door ballegooijen
Mark,
Bedankt voor je tip. eb even gekeken en ziet er goed uit. Komt dit kant en klaar uit WDL als HTML of zo?

Johan
Door ballegooijen
Beste mensen,

Ik heb mijn Joomla website inmiddels in de lucht. Ik gebruik WDL en dit gaat eigenlijk heel simpel. Je voegt een pagina toe en gebruik als tool Wrapper. In deze wrapper vul je de URL in naar je WDL en klaar is kees. Mijn site is nog lang niet klaar maar wie wil kan alvast een kijkje nemen op ballegooijen.info
Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groeten,
Johan
Door ballegooijen
Ik heb ook nog een aanvullende vraag voor Mark:
Jij gebruikt ook WDL maar doe jij ook uploads naar HWA ?
En zo ja, doe jij dat op dezelfde manier als in de handleiding op dit forum staat beschreven?
WDL upload elke drie seconden in XML maar dat lijkt me wat veel voor een gewoon bestand.
Ik hoor graag van je, of iemand anders natuurlijk!

Groet,
Johan
Door walberg
ballegooijen schrijft:
Beste mensen,

Ik heb mijn Joomla website inmiddels in de lucht. Ik gebruik WDL en dit gaat eigenlijk heel simpel. Je voegt een pagina toe en gebruik als tool Wrapper. In deze wrapper vul je de URL in naar je WDL en klaar is kees. Mijn site is nog lang niet klaar maar wie wil kan alvast een kijkje nemen op ballegooijen.info
Iedereen in ieder geval bedankt voor het meedenken.

Groeten,
Johan

Nou dat zocht ik nu juist, maar wat vul je als link dan in? \\wdl\\upload ? moet er niet ook nog een bestandsnaam bij?

Bob
Door ballegooijen
Beste Bob,

Ik heb mijn bestanden geupload naar de map "weer"
Daar zit ook een bestand "index" bij.
Mijn serienummer voor WDL is geldig voor: ballegooijen.info (dus zonder www.)
In de Wrapper vul ik dan de volgende URL in: ballegooijen.info/weer/index.html
Klaar is kees.

Groet,
Johan
Bijlagen
JoomlaWrapper.PNG
JoomlaWrapper.PNG (13.03 KiB) 3426 keer bekeken
Door walberg
Uhm maar wat staat er in de index.html in dit geval? Ik weet trouwens ook niet welk bestand er nu daadwerkelijk door wdl gepresenteerd wordt? zou dus een .sfw ofzo moeten zijn.
Door ballegooijen
De pagina die je wil presenteren maak je op in WDL.
Uploaden doe je daarna ook vanuit WDL. Gebruik hiervoor de wizard: Ga naar FILE en vervolgens naar UPLOAD WIZARD. Deze wizard zal al je bestanden naar de site verzenden.
Kies in het 2e scherm het configuratiebestand dat je eerder hebt gemaakt (De opmaak van je pagina) De volgende stappen is een kwestie van doorklikken, mits je je ftp gegevens goed hebt staan. In de handleiding van WDL staat alles nauwkeurig beschreven. Er is ook nog een Nederlands forum voor WD waar ook de handleiding in het Nederlands op staat http://www.wdholland.nl/
Door walberg
Ja, ik krijg nu in het frame wel de film (de procenten) daarna gaat het mis, ik krijg daarna de melding (ik kan het jammer genoeg niet kopiëren dat alle configs en wdlconfig in dezelfde directory moet staan.
Ik heb dus hetweerindiemen.nl en daaronder de map weather, en daaronder onder andere /upload en /wdl
Wat voeren jullie in weatherdisplay in voor upload (clientdraw?) en in welke directory? Ik heb in eerste instantie het pakket van de heer van der Kuil gebruikt maar daarvan werkt alleen de wdl optie, Die is op te starten door www.hetweerindiemen.nl/weather. Op dit moment staat de pc even uit, dus de gegevens zijn oud, maar het gaat om het idee. Ik wil trouwens mijn eigen menu's aanmaken in Joomla. Ik heb het vermoeden dat de configs dan ook anders zijn.