Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door dlonink
Hallo allen.

Sinds 2 weken heb ik WD draaien. Daarvoor gebruik(te) ik WSWIN. Dit werkt al ruim 1,5 jaar perfect samen met mijn weerstation (Cresta WXR815 LM)
Maar ik wilde graag de Template van Wim gebruiken, dus overgestapt op WD.
Alles werkt, behalve de UV uitlezing. Deze blijft maar op 0,0 staan. Ik start af en toe WSWIN nog wel eens op, om in ieder geval alle data veilig te stellen. Daarin zie ik dus dat er wel UV straling is geweest op bepaalde momenten.

In het tabblad Control Panel > Solar Sensor alle mogelijke vinkjes geprobeerd, maar niks werkt.
Ik heb ook op 't forum van WD gebladerd, maar kom niks relevants tegen

Wie weet wat ik hier over 't hoofd zie...?

Grt.
Darko
Door reitsma1960
dlonink schrijft:
Hallo allen.

Sinds 2 weken heb ik WD draaien. Daarvoor gebruik(te) ik WSWIN. Dit werkt al ruim 1,5 jaar perfect samen met mijn weerstation (Cresta WXR815 LM)
Maar ik wilde graag de Template van Wim gebruiken, dus overgestapt op WD.
Alles werkt, behalve de UV uitlezing. Deze blijft maar op 0,0 staan. Ik start af en toe WSWIN nog wel eens op, om in ieder geval alle data veilig te stellen. Daarin zie ik dus dat er wel UV straling is geweest op bepaalde momenten.

In het tabblad Control Panel > Solar Sensor alle mogelijke vinkjes geprobeerd, maar niks werkt.
Ik heb ook op 't forum van WD gebladerd, maar kom niks relevants tegen

Wie weet wat ik hier over 't hoofd zie...?

Grt.
Darko

Heb je ook ingesteld bij Station type&settings (cntr. panel) dat je een uv sensor gebruikt?

Oebel
Door dlonink
Ik heb even gezocht naar instellingen voor UV sensor, maar kan niks vinden.

Ik heb even een screenshotje bijgevoegd, waarop je kunt zien hoe 't nu ingesteld is.

Grt.
Darko
Bijlagen
uitsnede_WD.jpg
uitsnede_WD.jpg (143.76 KiB) 2468 keer bekeken
Door reitsma1960
Sorry, dacht dat je een Davis had. Daar moet je het wel instellen.
Zou ik de vraag op het WD forum stellen of zoeken op het WD forum.

Succes.

Groet,
Oebel
Door dlonink
Ik ben d'r ondertussen achter wat 't probleem was. 'Gewoon' de UV meter defect.
WSWIN gebruikt schijnbaar 2 UV waardes. De UV-X voor gemeten waarde en UV-I voor een, door de software, berekende waarde. WD gebruikt alleen de gemeten waarde...
Ik heb dus altijd via de software gekeken naar de berekende waarde. Nooit gemerkt dat de UV meter t niet meer deed.
't Weerstation hangt op de 1e verdieping (ivm usb kabel naar weer-pc op zolder) En ik kijk er eigelijk alleen 's morgen 1x op, en 's avonds 1x :cheer:

Ondertussen op Ebay voor een aardig prijsje een nieuwe gevonden, zal morgen ofzo wel geleverd worden. Dan zal 't allemaal weer werken.

Grt.
Darko