Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Jan2855
Sinds ik WD opnieuw heb moeten installeren en ook een nieuwe customtext10.txt heb gedownload wordt de windsnelheid van het weerstation Vlist niet meer juist aangegeven. Bijv. als de windsnelheid in WD 5 m/sec is geeft HWA aan dat de windsnelheid 5 km/h is.
Voor de crash werd de windsnelheid WD ook gemeten in m/sec en werd het in HWA netjes omgerekend naar km/h.

Kan iemand mij zeggen wat hier fout gaat en waar?

Vriendelijke groet, JanvR
Door Luc
Standaard worden de units (m/s of km/u) meegegeven aan de waarden door WD. Dit kun je echter uitzetten in WD.

Als de units niet worden meegegeven, dan gaat HWA er van uit dat het km/u is. Geef je de units wel mee, dan wordt de waarde eventueel omgerekend naar km/u als er m/s staat.

Dus even zoeken hoe je de units kan meegeven. Ik weet niet waar dat zit, maar wellicht dat andere WD gebruikers dat weten...

Gr,
Luc
Door Jan2855
Alle windspeedsettings in WD staan op m/s. Voor de zoveelste keer weer gecheckt maar misschien zie ik een instelling over het hoofd. Hier wordt de windsnelheid wel goed in km/h aangegeven.

In een backup van customtextout10.txt van een jaar geleden staan de eenheden van de windsnelheid en de temperatuur wel achter de waarden (zie bijlage).

Ik heb echt geen idee waarom dat nu niet meer het geval is.

Groet, JanvR
Bijlagen
customtextout10.jpg
customtextout10.jpg (119.1 KiB) 2584 keer bekeken
Door wvdkuil
In WD moet je instellen dat de units (C, m/s enzovoort ) wel of niet meegezonden worden.
Ga in WD naar:
Control Panel - Web Files/Web Page Setup, en dan Custom Web Page Setup tab.
De derde regel is waarschijnlijk niet aangevinkt.
Daarmee bepaal je of de tekst m/s wordt meegezonden.
Jij wilt dat de units wel meegezonden worden, dus vink dit aan.

Succes,
Wim
Bijlagen
wd-c36929d8c13d7b8d4715e97bb771f376.jpg
wd-c36929d8c13d7b8d4715e97bb771f376.jpg (47.42 KiB) 2584 keer bekeken