Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Mente
Hallo

Ik heb even een vraag, over WD. Ik heb inmiddels al een licentie besteld.
En heb het programma aan het draaien, als het opgestart is begint WD de gegevens in te lezen en op het scherm.

Bij het PC Wetter prg, werkt het net zo maar hij begint vanaf het begin van de data in te lezen. Dat doet WD niet??, omdat PC Wetter inleessoftware is?

Waar kan ik, in WD instellen dat hij de ingelezen data opslaat?

Is het mogelijk, om de gegevens die normaal naar de weerpagina worden geupload. Om die eerst ergens op de harde schijf te droppen. Dan kan ik zien wat er zoal opstaat. Daar zal daar ook een webpagina moeten worden gegenereerd neem ik aan. Voor tips hoe dat moet houdt ik mij aan bevolen.

Mvg Mente
Door wslangerak
Hallo Mente,

Om je alvast deze vraag te beantwoorden (ik bestudeer de documentjes nog die je me hebt gestuurd):

Als je in de setup hebt gekozen voor de Honeywell TE923/Irox/Nexus en "Use direct" hebt aangevinkt wordt als je WD opstart het programma iroxdata.exe opgestart. Dat leest je weerstation uit om de data tot en met het huidige tijdstip te verzamelen. Dat kan voor de eerste keer een hele poos duren (moet je echt denken aan 15 minuten ofzo). Dus gewoon laten rammelen dat spul en je zult zien dat alle data die tot nu toe in het weerstation zitten ook in WD terechtkomen.

Alle files die WD creëert worden opgeslagen in de directories logfiles en webfiles. Dus daar kan je alles terugvinden, ook al doe je geen FTP-upload naar een site. In het programma kun je bepalen wat je wel en wat je niet upload (Control Panel > Internet file creation & uploads)

Hopelijk kan je hier alvast mee verder.

Groeten,
Kees.