Discussie forum over Weather Display software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Eckie76
Hallo allemaal,

ik werk al jaren met WS Win en blijf dit ook gebruiken als mijn 1e keus software voor mijn website.

Nu ben ik al een tijdje experimenten met WD aan het doen.
Ik heb zo'n 3 jaar aan data met WS Win vastgelegd.
Nu wil ik alle maandelijkse WS Win- CSV-files importeren in WD.

En wat denk je? 1 maand importeren duurt meer dan een uur!!
Vervolgens denk je dan na een uur wachten HOERA, en jammer dan; geen enkele actie meer. Alles loopt vast.

Wat mij ook opvalt is het volgende: Telkens als ik WS Win de-activeer om WD even op te starten, begint hij automatisch mijn hele Davis datalogger uit te lezen, hetgeen ook weer neerkomt op minstens tien minuten vervelend lang wachten.

Ook worden de regensommen gewoon in zijn geheel niet bijgewerkt.
Bij Rain this month blijft doodleuk een 0,0 staan, net als Yearly Rainfall.

Wat zie ik over het hoofd??
Door huins
Nou dat ben ik met je eens, ik gebruik ook WsWin alleen voor het uitlezen van de datalogger van de VP en voor de mooie statistieken alles in Nederlands. De *.WLK bestanden van WeatherLinkd gebruik ik voor de backup, zodat ik deze bestanden in notime weer met WsWin in kan lezen. WD gebruik dan ook alleen voor het presenteren van mijn live weergegevens. Handmatig vul ik dan in WD mijn extremen uit WsWin in.

Groet, Ronald
Door Eckie76
Nog steeds begrijp ik niet, waarom het laden van de datalogger van de Davis zo lang duurt. Zojuist heb ik kort WD opgestart. Dat doe ik elke week 1 maal, nadat ik WS Win dan eventjes uitzet.

Het duurt echt verschrikkelijk lang voordat WD alle data van die week binnenheeft.
Is dit normaal?

Als dan alles binnen is, heb ik geen enkele neerslaggegevens.
Het duurt zo lang, dat ik me tussen het laden door meerdere malen moet scheren :)

Weatherlink gebruik ik overigens helemaal niet.