Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Eckie76
Meteonoord schrijft:
Eckie76 schrijft:
Meteonoord schrijft:
wsp schrijft:
Uit zeer bekende bron heb ik vernomen dat dit weekend, week 12 een nieuwe versie uit zal komen, versie V2.94.1

Ben dus heel erg benieuwd wat dit gaat worden.

Schijnt te kloppen. De handleiding staat al op de site :
http://www.pc-wetterstation.de/de2index.html

Groet

Bert J. van Bergen

Ik zie nergens iets over die nieuwe versie staan onder deze link, behalve een PDF-file. Ook daarin zie ik niets nieuws.

Dan toch beter kijken in de omschrijving.
Daar staat duidelijk :
Beschreibung als Acrobat-Reader-Datei WsWin.PDF
V2.94.1 Stand 20.03.2009 - 3,92 MB

Bezint eer ge begint. Kritiek is goed maar dan moet dat wel kloppen.

Bert J. van Bergen

Als dit al als kritiek wordt gezien vraag ik me af hoe zorgvuldig ik in het vervolg te werk moet gaan als ik iets niet kan vinden.
Het was een constatering van iets, that's it.
Door Meteonoord
Eckie76 schrijft:
Ik zie nergens iets over die nieuwe versie staan onder deze link, behalve een PDF-file. Ook daarin zie ik niets nieuws.[/quote]

Dan toch beter kijken in de omschrijving.
Daar staat duidelijk :
Beschreibung als Acrobat-Reader-Datei WsWin.PDF
V2.94.1 Stand 20.03.2009 - 3,92 MB

Bezint eer ge begint. Kritiek is goed maar dan moet dat wel kloppen.

Bert J. van Bergen[/quote]

Als dit al als kritiek wordt gezien vraag ik me af hoe zorgvuldig ik in het vervolg te werk moet gaan als ik iets niet kan vinden.
Het was een constatering van iets, that's it.[/quote]

Olaf wil je on topic blijven, we hebben het over de nieuwe versie van WsWin en zoals aangetoond stond de handleiding dus op de site.

Einde discussie voor wat mij betreft.

Bert J. van Bergen
Door Eckie76
osjohn schrijft:
Olaf, door een of andere oorzaak bij het opnieuw opstarten van de computer veranderde de de jaarlijkse regenopbrengsten van toen 56.2mm in 155.6mm.

Dan heb je een enorm probleem, je laat volgens Krenn opnieuw de jaargegevens inlezen en wat blijkt, ze staan daar ook verkeert in.

Die gegevens staan opgeslagen in bv. de Wd_03_09.dat die je niet kan veranderen.
WeatherDisplay kan je dat veranderen als er wat gebeurt, dus bv. de 32009lg.txt geimporteert vanuit Wswin en wat zie je dan, nu staat hij op 97.4mm terwijl hij 96.8mm moet zijn en 50 regendagen terwijl dat er 63 moeten zijn.

Dus Olaf, dat vorigge verhaal van jou over die verschillen in tips klopt precies, was ook zeer goed uitgelegt.

Nu weet je ook waarom ik een hekel heb aan dit programma.

Groeten John van Os

Je kan de gegevens in de DAT wel veranderen, in Weergegevens Bewerken. Je moet op zoek gaan naar het ene moment, waarop die sprong ontstaan is, deze handmatig corrigeren, opslaan en afsluiten en opnieuw opstarten. Dan is de DAT-file aangepast.
Door jango
De nieuwe versie staat online op onderstaande link
[url][/url]http://www.pc-wetterstation.de/user/

als je een licentie hebt kun je op deze pagina inloggen en hem downloaden op de site [url][/url]www.pc-wetterstation.de/ staat nog geen verwijzing naar de nieuwe versie

nu maar uitzoeken wat nieuw en verbeterd is.

groet jan
Door wsp
Eckie76 schrijft:
wsp schrijft:
Uit zeer bekende bron heb ik vernomen dat dit weekend, week 12 een nieuwe versie uit zal komen, versie V2.94.1

Hallo Marcel,

ik ook, maar ik ben ook benieuwd waar je dat kan teruglezen. Waar staat dat dan, op de site van Krenn zie ik niks vernieuwends.

Hallo Olaf,

Ik had het van Werner zelf, dat is toch een goede bron he ;-)

Ik ga nu direkt downloaden, net thuis van werk, kijken wat e rnieeuw is, hihi.

;-)
Door Eckie76
wsp schrijft:
Eckie76 schrijft:
wsp schrijft:

Hallo Marcel,

ik ook, maar ik ben ook benieuwd waar je dat kan teruglezen. Waar staat dat dan, op de site van Krenn zie ik niks vernieuwends.

Hallo Olaf,

Ik had het van Werner zelf, dat is toch een goede bron he ;-)

Ik ga nu direkt downloaden, net thuis van werk, kijken wat e rnieeuw is, hihi.

;-)

Had er te snel overheen gekeken :)
Ik ga hem morgen downloaden en eens kijken wat er verbeterd is.
Door osjohn
Ik heb Wswin nieuwe versie op mijn computer gezet, of ik heb de bril niet op, of het verstand staat op null, maar ik merk niets van iets dat verandert is.

Groeten John van Os
Door Gerrit
Hallo.

De update,s van WSWin zijn nooit spectaculair te noemen,nu hoeft dat van mijn ook niet.
Ik vindt WSWin wel een van de betere programma,s waar in de regel weinig problemen mee zijn,dan moet je er ook niet teveel aan willen veranderen.

Gerrit
Door PScho
John/Gerrit,

Kijk maar eens onder >weer>weersvoorspelling>statistiekgegevens.

Hier kun je vele nieuwe templates direkt laten maken

Lees wel de nieuwe *helpfile! Hier staat zeker nog meer in.

*Te downloaden op de downloadsite van pc-wetterstation.

Groet,
Paul
www.meteolosser.nl
Door osjohn
Hallo Paul, ja er zal wel wat verandert zijn maar ik gebruik alleen het dagoverzicht van Wswin omdat dat zo mooi overzichtelijk is voor mij.
De grafieken, en zeker de meters ( die nog nooit soepel gelopen hebben ) gebruik ik niet.

John van Os