Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door workum
Heeft u voor mij mischien de bovengenoemde template
en hoe gebruik je die?
Door Roelof
Ik zou graag zon en maan standen op mijn site zetten Nu heb ik gezien dat er in wswin wel zoiets zit als een template sunmoon_ . Kan ik deze gebruiken en hoe activeer ik deze tot een html file.

Roelof (meteo-sleen)
Door Eckie76
Tuurlijk kan je die gebruiken, anders zou zo'n template niet gemaakt worden.

Een advies aan meerdere posters op dit forum: Probeer eens zelf moeite te doen om uit te vinden hoe iets werkt en als je er echt niet uitkomt, dan kan je om hulp vragen.
Door Roelof
Dat was ook de reden waarom ik om hulp vroeg ik ben al een paar dagen aan het proberen maar krijg geen resultaat.Ik heb geen enkele ervaring met templates en ook mijn duits is niet om van naar huis te schrijven.

Roelof
Door eugel
Heb wel wat. kijk maar eens op de weersite van mij bij Zon en Maan. Bedoel je zo iets?
Door Roelof
Dat zou me in de richting brengen wanneer ik weet hoe ik dit maak en instel in wswin. Dankan ik er zelf verder mee experimenteren.
Roelof
Door Eckie76
Roelof schrijft:
Dat zou me in de richting brengen wanneer ik weet hoe ik dit maak en instel in wswin. Dankan ik er zelf verder mee experimenteren.
Roelof

Ik bedoel dit niet vervelend, maar als je niks van templates weet, dan zal je toch moeten proberen jezelf iets te verdiepen in de materie. Er kan niemand op dit forum jou het programma WS Win in alle details en mogelijkheden gaan uitleggen helaas.

Je moet ook echt specifieker worden met wat je nu eigenlijk wil, want hier kan ik niks mee.
Door wsp
He Eckkie76,

Kijk, dit is manne taal en geef je hier volledig gelijk in, supper.

Ik denk zelf wel, althans dat probleem herken ik van mij zelf in het begin, dat weer amateurs niet snel genoeg de data op internet krijgen. Dit had ik zelf ook en wilde dus eigenlijk dat iemand anders mijn site meteen online zou zetten. Dat is dus ook gebeurd, hoe en wat geen interessen. Nu naar enkele jaren heb ik dit afgeleerd en zoek eerst eens wat uit, maar die wijsheid heb ik met de jaren gekregen.
Voordeel is ook dat je weet waar je het over hebt, maar de situatie van meede weer gebruikers begrijp ik zeer goed.

Maar toch Eckie lekker duidelijk en dat meen ik, ik zeur niet alleen maar maar kan ook iemand een schouder klopje geven, wat niet elke baas tegenwoordig normaal vindt.
Door Meteonoord
Hi Olaf,

Een tijd geleden heb je een voorbeeld template op het forum gezet.

Hierover een vraag : Wat houden de EMOTIONS in ?

Moeten die worden vervangen door @ ?

Ik heb zelf WSWin op de computer aan de loop maar ben nu bezig het op internet te krijgen. Jouw template wou ik dan graag als uitgangspunt nemen en veranderen naar mijn situatie.

Is het mogelijk de template naar mij te mailen ?

Indien je dit zou willen doen, laat het dan even weten dan zal ik je via PM mijn e-mail geven.

B.v.d.
Bert J. van Bergen
Door Eckie76
Hallo Bert-Jan,

ik stuur je graag de template op.
Als jij mij vantevoren eerst aangeeft, welke naam je die pagina wil geven, dan pas ik dat even aan. (bijvoorbeeld: actueelweer.html

Het enige dat je moet doen, is de file (custom.txt) plaatsen in de hoofdmap van WS Win.
In de submap HTML ontstaat dan na het starten van WS Win (mits juiste instellingen) de volgende file: actueelweer.html

Wat bedoel je met de vraag over EMOTIONS? Die snap ik niet.

Stuur me maar een mailtje dan via PM.

Groet Olaf