Discussie forum over WSWin (PC-Wetterstation) software. Voor vragen, specificaties, ervaringen etc..

Door Willy Peters
osjohn schrijft:
Ik heb Wswin nieuwe versie op mijn computer gezet, of ik heb de bril niet op, of het verstand staat op null, maar ik merk niets van iets dat verandert is.

Groeten John van Os

John,

Hoe draai jij die update? Ik zit hier peentjes te zweten omdat ik alle instellingen na het upgraden van de laatste versie kwijt ben. Ben de laaste backup al aan het opzoeken, hier wordt Willy helemaal niet blij van, of......heb ik iets verkeerd gedaan?
Door osjohn
Hallo Willy, ik word van dat hele Wswin gebeuren niet blij !!
Zelf heb ik hem op mijn werkcomputer eerst de oude verwijdert, daarna de nieuwe geinstalleert en de DAT files teruggeplaats en laten inlezen.
En wat denk je, allerlij fouten geeft hij weer, waarschijndelijk leest hij die datfiles niet zoals de vorigge versie het opsloeg.
Alleen current is juist.
Op het web blijf ik voorals nog de oude versie gebruiken.

John van Os
Door wsp
@Allemaal,

Ik heb alles laten staan en heb de wswin_r versie helemaal geinstalleerd, over de oude heen en alles werkt, ik heb zelf alles laten updaten, alle grafieken en zo wordt dan veranderd denk ik.

het verschil zie ik nu alleen in de week grafiek, die is wat groter geworden, moet ik gaan kijken hoe en wat.
Voor de rest draait die gewoon.

het is inderdaad niet zoals voorheen bij deze versie, dat je de wswin.exe kon veranderen.
je zult de instal versie moeten pakken en zou je geen spraak gebruiken kun je de wswin_ns downloaden en aar dat je de hele versie hebt geinstalleerd die er voor terug zetten.

Hier leest de nieuwe versie bij mij alles in, no problem's.
Door Gerrit
Ik heb alleen een EXE bestand opgehaald van 1.8MB en die er in gezet alles werkt gewoon,ik zie ook het nieuwe versie nummer,maar kan niet echt een verandering zien,doe ik dan iets verkeerd?

Gerrit
Door Eckie76
Nee, je doet niks verkeerd. Het zijn "optisch" haast onopvallende wijzigingen. Er zijn enkele zaken toegevoegd onder Weersvoorspelling en statistieken.
Door whozee
Heb ook het forum van WSWIN nageplozen, hoe deze nieuwe update wswin 2.94.1 geinstalleerd moet worden. Ontving na vragen van mij over de nieuwe update van de maker Werner Krenn een email over de installatie:

Allereerst zijn er diverse versies:

-De files ws32.exe en/of ws32en.exe zijn de Demo-Versies.

-De files voor GEREGISTREERDE gebruikers zijn:
wswin32_r.exe of wswin32_r_en.exe (te bereiken via je software onder help-info over... kan je inoggen voor geregristreerde gebruikers).

Het enige verschil tussen de 2 files voor geregistreerde gebruikers is de taal van de gebruikte helpfiles t.w. Duits(=wswin32_r.exe) of Engels(=wswin32_r_en.exe)
Je kan dus zelf kiezen voor de taal van de help files.

Deze gedownloade file kan je zo installeren over je bestaande installatie van wswin heen.

Voor VISTA gebruikers wordt aan geraden om wswin te installeren in de map C:\\wswin. Dit omdat Vista data special behandeld, indien het geinstalleerd wordt onder C:\\ProgramFiles\\wswin

Heb zelf hier weersoftware op een aparte harddisk D staan en geinstalleerd onder D:\\ProgramFiles\\wswin en werk met Vista, zonder problemen
Door Eckie76
osjohn schrijft:
Hallo Willy, ik word van dat hele Wswin gebeuren niet blij !!
Zelf heb ik hem op mijn werkcomputer eerst de oude verwijdert, daarna de nieuwe geinstalleert en de DAT files teruggeplaats en laten inlezen.
En wat denk je, allerlij fouten geeft hij weer, waarschijndelijk leest hij die datfiles niet zoals de vorigge versie het opsloeg.
Alleen current is juist.
Op het web blijf ik voorals nog de oude versie gebruiken.

John van Os

Die oude DAT-files leest hij wel. Je moet de installatie over de oude versie heen zetten.
Als je Vista draait, plaats WS Win dan direct áchter de C:\\.
Doe je dat niet, krijg je allerlei registerproblemen.
Door osjohn
We zijn zo van Vista af, op naar Windows 7 zodat het hele ellende theater weer opnieuw kan beginnen.
Zo zie je, de macht is microsofts kracht zodat Bill weer uitmuntent lacht.

John van Os